Reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan cu sustenabilitatea (studiu)
Reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan, în 2024, cu sustenabilitatea, în proporţie de 20%, un nivel în creştere semnificativă faţă de 2023 (12%) şi 2022 (8%), conform unui studiu Reveal Marketing Research. “2024 este anul în care preocupările economice ale românilor coexistă cu eforturile de sustenabilitate, iar colectarea separată câştigă teren şi datorită implementării Sistemului de Garanţie Returnare (SGR)”, se precizează într-un comunicat transmis luni AGERPRES. Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arată că implicaţiile economice ale sustenabilităţii capătă o importanţă tot mai mare, ajungând să primească o atenţie sporită faţă de dimensiunile ecologice şi sociale. În ceea ce priveşte principalele atribute pe care românii le asociază ideii de sustenabilitate, se observă că utilizarea responsabilă a resurselor se menţine în topul clasamentului (25%), dar cu o scădere considerabilă faţă de anul trecut (33%). Reciclarea este menţionată de 24% dintre respondenţi, înregistrând o creştere de 6% în ultimii doi ani, în timp ce evitarea risipei a crescut uşor, atingând acelaşi procent, de 24%, în 2024. “Rezultatele studiului evidenţiază faptul că există o schimbare semnificativă în percepţia românilor asupra sustenabilităţii, influenţată puternic de provocările economice actuale. Interesul crescut pentru reciclare, amplificat de implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare sugerează o preferinţă pentru soluţii cu impact economic direct, precum reciclarea şi evitarea risipei în detrimentul preocupărilor ecologice tradiţionale. Această evoluţie reflectă o adaptare pragmatică la contextul economic, în care aspectele financiare şi de eficienţă au devenit esenţiale în strategiile de sustenabilitate”, menţionează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!