Actualitate

Reducerile din magazine ar putea fi adevărate, nu doar mimate. Deputații nu mai tolerează minciuna

Totodată, ar putea fi interzisă difuzarea sau afișarea publicității generalizate de reducere a prețului cu o cotă procentuală cu inscripția „reduceri de până la”. Deputații Partidului Liberal propun un proiect de lege prin care urmează a fi instituit un regulament cu privire la comercializarea produselor şi prestarea serviciilor de către agenții economici cu reducere de preț, scrie IPN.

Liberalii propun ca produsele şi serviciile promovate în publicitate cu preț redus să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunțate, cu excepția cazului în care în publicitate este indicat că oferta este valabilă în limita stocului disponibil, cu indicarea numerică a mărfurilor disponibile în stoc. Totodată, orice anunț sau altă formă de publicitate cu inscripția „reduceri totale” sau alte inscripții cu asemenea semnificație urmează să se difuzeze doar în cazul în care reducerea de preț este aplicată pentru 100% din marfa expusă spre comercializare, cu indicarea exactă a cotei procentuale de reducere a prețului.

Se prevăd şi reguli de stabilire a prețului redus. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul de referință reprezintă cei mai scăzut preț practicat în același spațiu în perioada ultimelor 45 de zile, înainte de data aplicării prețului redus

În perioada reducerilor, comercianții vor fi obligați să dețină registrul mărfurilor și serviciilor expuse spre vânzare cu preț redus care urmează să fie afișat într-un loc vizibil şi pus la dispoziția consumatorilor. După finalizarea perioadei de vânzare cu preț redus, publicitatea urmează a fi înlăturată în ziua imediat următoare.

Autorii proiectului menţionează că propunerile vin în contextul cazurilor frecvente din ultima perioadă în care comercianții neonești anunță reduceri false sau reduceri care nu corespund publicității afișate. Deseori, unii comercianții majorează prețurile de vânzare a unor produse peste noapte pentru a afișa în ziua reducerilor un preț anunțat în publicitate. În realitate însă prețurile rămân practic aceleași, iar consumatorii sunt induși în eroare. 

Sursa: ipn.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *