Şalaru: Securitatea l-a avertizat pe Miron Găgăuz privind riscurile construcţiei tronsonului de cale ferată Cahul – Giurgiuleşti
„Documentul atrage atenţia asupra riscurilor pe cale le implică proiectul, inclusiv o catastrofă ecologică în zonă. Nici măcar proiect nu putem să-l numim. Un proiect nu poate fi construit dacă nu are expertiza tehnică necesară. Atunci s-au luat decizii prin hotărâre de guvern şi atât. Iniţial chiar domnul Găgăuz era împotriva construcţiei acestui tronson de cale ferată”, a afirmat Şalaru în cadrul emisiunii "ora de vârf" de la Radio Chişinău.
Totuşi, Ministrul Transporturilor consideră necesar acest tronson de cale ferată, însă a precizat că trebuia din start altfel elaborat proiectul. Oficialul a relevat că la ora actuală tronsonul trece prin 3 localităţi care nu şi-au dat acordul asupra traversării de către căile ferate a porţiunilor de teren din localităţile respective. Astfel Căile Ferate din Moldova (CFM) trebuie să plătească suma de 40 milioane lei pentru a delimita terenurile în cauză.
Şalaru a menţionat că din cauza sumelor cheltuite de CFM la construcţia tronsonului Cahul-Giurgiuleşti, a fost tăiată din bugetul căilor ferate suma necesară de bani pentru repararea şi întreţinerea celorlalte tronsoane, ceea ce a cauzat încetinirea vitezei trenurilor.
„În prezent, după ce am reparat câteva porţiuni, viteza medie a trenurilor este de doar 38 km la oră”, a subliniat Şalaru.
Mai mult decât atât, oficialul a spus că angajaţii căilor ferate erau obligaţi să lucreze cu o zi în plus în săptămână, fără a fi remuneraţi, pentru ca CFM să poată recupera o parte din banii cheltuţi în proiectul Cahul-Giurgiuleşti.
Sursa: Moldova.org