Actualitate

Școlile private dau rezultate mai înalte decât cele de stat

Aceste constatări au fost făcute de Ministerul Educaţiei după efectuarea unui studiu în baza competenţelor absolvenţilor învăţămîntului primar şi gimnazial.

Cercetarea a fost elaborată în colaborare cu Agenţia de Asigurare a Calităţii în cadrul Proiectului Reforma Învățămîntului în Moldova (PRIM), al cărui obiectiv a constat în îmbunătăţirea sistemului de evaluare a elevilor şi creşterea reuşitei elevilor din şcolile beneficiare la examene pînă în 2018.

Ministrul în exercițiu al Educaţiei, Corina Fusu, a menționat la un briefing de astăzi că „rezultatele școlare ale absolvenților claselor a IV-a și a IX-a din anul de studii 2014-2015, obținute în cadrul evaluărilor naționale la disciplinele matematică, limba română și limba rusă, au mai demonstrat că fetele înregistrează, în medie, rezultate mai bune la studii decît băieţii. Performanța elevilor care au avut un profesor cu un grad didactic mai înalt este mai bună decît a celor care au avut profesor cu un grad didactic mai jos, iar elevii care provin din familii cu un nivel de bunăstare socio-economică mai înalt au înregistrat performanțe semnificativ mai bune în cadrul evaluărilor naționale”, a menţionat Corina Fusu.

Potrivit oficialului, analiza efectuată a mai atestat că rezultatele elevilor care au acces la computer sînt semnificativ mai bune față de gradul de realizare a testelor elevilor care nu au acces la calculator, iar performanța elevilor la evaluările naționale depinde de nivelul de studii al părinților, dacă părinții sînt angajați în cîmpul muncii sau dacă aceştia muncesc peste hotarele țării.

Studiul a fost implementat cu suportul financiar al Băncii Mondiale, acesta exprimă un indicator realizat de Ministerul Educaţiei, în rezultatul căruia vor fi debursate 2 milioane de dolari SUA.

Sursa: Moldpres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *