Serviciile publice, prestate cetățenilor vor fi modernizate
Acţiunile prevăzute în Planul de acțiuni vizează utilizarea tehnologiilor informaționale în sectorul public şi sporirea numărului de servicii electronice, ceea ce va asigura o guvernare transparentă şi receptivă la necesităţile oamenilor.
Totodată, autorităţile își propun să elimine serviciile publice depăşite de timp, să reducă numărul de documente solicitate de la cetăţeni, precum şi să instituie aplicarea unor tarife transparente şi echitabile pentru serviciile prestate contra plată.
De asemenea, documentul prevedere crearea centrului unic de apel pentru prestarea serviciilor publice, implementarea unui format unic pentru conţinutul electronic semnat, indiferent de tipul acestuia, modernizarea mai multor servicii prestate cetăţenilor, printre care cel de înregistrare a bunurilor, simplificarea procesului de raportare financiară şi statistică, precum şi îmbunătățirea procesului de efectuare a achiziţiilor publice.
Planul de acţiuni asigură realizarea obiectivelor transpuse în Strategia de reformă a administraţiei publice, aprobată anterior de către Executiv, şi ale celor stabilite în Programul de activitate al Guvernului pentru anii 2016 – 2018.
Timpul.md
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!