Bună Dimineața

(So)fâsticeala pietonală

A fost oare prea sofisticat și să se anunțe din timp că proiectul arhitectural, pentru elaborarea căruia cineva a primit bani, nu va fi respectat?! De ce din parteneriatul cu producătorul autohton de bere de câștigat au doar umbrelele albastre urâcioase și mesele pe care, în curând, se vor găsi cu ușurință înscrisuri lirice de genul „zdesi bîl Vasea”?

Dacă de la primărie parcă am obosit cu toții să așteptăm îndeplinirea promisiunilor la timp, cum rămâne cu implicarea agentului economic? Agentul, din cauza căreia strada pietonală va fi numită „Aleea oamenilor buni”, care, în loc să lucreze la propriul brand și la calitatea produsului, nu face decât publicitate agresivă și hidoasă.

Așadar, din ceea ce ar fi trebuit să arate ca o bucățică europeană în inima Chișinăului, a rămas doar o stradă cu caldarâm. Dar, vorba lui Blaj, „e de ajuns că sunt terase și bănci pentru a se odihni lumea”. Deci, agentul economic, care a participat financiar la construcția străzii, o va împânzi cu bănci, scaune, umbrele publicitare. Nu de alta, dar trebuie cumva să-și scoată investiția făcută în planul arhitectural care nu a fost respectat.

Una pot s-o zic cu siguranță, aleea nu va fi a oamenilor buni. Va fi o stradă a paharelor de unică folosință aruncate pe jos, o stradă ce va fi menționată în campania electorală a primarului și încă o frustrare în inimile celor care pentru o clipă s-au gândit că „în sfârșit vom avea o pietonală de toată frumusețea”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.