Strategia de reformare a administraţiei publice, aprobată de executiv
O importanţă deosebită în implementarea reformei se va acorda eficientizării modului de acordare a serviciilor de către administraţia publică cetăţenilor, inclusiv aspectelor ce ţin de amplasare, cost, viteză şi calitatea acestora. Totodată, numărul serviciilor publice prestate în mod electronic urmează să fie mărit, iar autorităţile vor activa în baza procedurilor transparente şi conforme standardelor europene.
Documentul aprobat se diferenţiază de politicile precedente de reformare a administraţiei publice prin faptul că nu se limitează doar la autorităţile publice centrale, dar le vizează şi pe cele locale. Totodată, Strategia prevede reguli coordonate de monitorizare, termene stricte şi indicatori verificabili. Actul promovat conţine obiectivele trasate pentru fiecare direcţie de reformare, axate pe crearea serviciilor publice accesibile pentru toate categoriile de beneficiari.
Strategia urmează să fie implementată în două etape: 2016 – 2018, perioadă în care se va pune accentul pe reformarea autorităţilor administraţiei publice centrale, şi 2019 – 2020, care vizează reformarea autorităţilor locale.