Afaceri

Sud-coreenii au gustat vinurile moldovenești

Participarea țării noastre la eveniment a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV ).

Organizatorii au oferit oaspeților moldoveni condiții preferențiale pentru participarea la expoziție: spațiu gratuit în cadrul expoziției și designul gratuit al standului.  Reprezentanții țării noastre la „Seoul Wines&Spirits Expo 2016” au avut posibilitatea de a evalua interacțiunea cu profesioniștii în domeniu (distribuitori și importatori de vinuri, specialiști și somelieri internaționali) precum și reacția consumatorilor coreeni în ceea ce privește Vinul Moldovei. 

Richard KW Hwang, somelier: „În opinia mea, vinurile moldovenești au o aromă foarte intensă, cu o combinație complexă a nuanțelor de nectar, piersici și pepene galben. Cred că vinurile albe au un mare potențial de a deveni populare pe piața sud-coreeană. Mai ales cele realizate din struguri moldovenești au caracteristici unice de aromă și gust, de aceea vor atrage, probabil, atenția profesioniștilor care caută gusturi exotice. În plus, cred că și calitatea vinurilor roșii va crește, în cazul în care acestea vor fi maturate pentru o durată mai lungă, pentru a aprofunda savoarea de stejar.”

Evenimentul a fost un prilej de stabilire a unor parteneriate între producători și distribuitori. „Am urmărit o emisiune care prezenta vinurile din  Moldova și mi-am dorit să le cunosc și să le încerc, iar expoziția mi-a oferit ocazia perfectă. Consider că Vinul Moldovei se poate mândri cu proprietăți comparabile cu vinurile de calitate din Franța și Italia. Am ales un producător din Moldova și am început deja negocierile pentru prima comandă” a declarat Kim Sung Dae, reprezentantul companiei „Lysonn”. 

Vizitatorii au avut la dispoziție pentru degustare 600 de sticle de vin de 60 de tipuri, oferite de cele 12 companii participante: „Vinăria din Vale”, „Chateau Vartely”, „Bostavan Winery”, „Chateau Purcari”, „Castel Mimi”, „Carpe Diem”, „Cricova”, „Fautor”, „Cimislia Wineries”, „Mold Nord”, „Imperial Vin” și „Et Cetera”. „Piața sud-coreeană este strategică pentru Vinul Moldovei, deoarece peste câțiva ani va deveni una dintre cele mai importante în regiune. Ne bucurăm de rezultatele obținute la expoziție și sperăm ca vinurile noastre să prindă valul de creștere 3 companii din Republica Moldova își exportă deja produsele vinicole pe această piață. În anul 2015 țara noastră a livrat spre piața sud-coreeană 35.577 litri de vin, iar experții ONVV apreciază că potențialul de export în Coreea de Sud pentru Vinul Moldovei este mult mai mare”, afrimă Radu Popescu, manager export, „Chateau Vartely”.

Timpul.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *