Top 10 trucuri folosite de supermarketuri pentru a cumpăra mai mult
1. Cărucioarele de cumpărături au fost inventate în anii ’30 şi sunt luate în mod automat de către clienţi când intră în magazin.Cu cât există mai mult spaţiu de depozitare, cu atât clientul va fi tentat să cumpere mai mult.
2. În momentul în care clientul intră în supermarket simte aroma de pâine proaspătă sau alte mirosuri plăcute care îi produc o stare de bine, ceea ce îi impulsionează să cheltuie mai mult.
3. Unul dintre produsele cele mai căutate în supermarketuri este laptele, care de cele mai multe ori se află în spatele magazinului. Ca să ajungă până acolo, clientul trebuie să treacă pe lângă rafturi pline cu produse îmbietoare.
4. Majoritatea supermarketurilor folosesc substanţe care fac ca fructele şi legumele să lucească pentru a le face să pară mai proaspete.
5. În majoritatea supermarketurilor nu este destul spaţiu pentru două cărucioare pe acelaşi coridor. Asta pentru ca oamenii să se mişte cât mai încet şi să poată observa produsele de pe rafturi.
6. Produsele care se află la marginea rafturilor şi care sunt marcate prin inscripţia "preţ redus" au vânzări mai mari decât cele de la promoţii.
7. Psihologia preţurilor: "0,99 lei" păcăleşte subconştientul care "vede" o cifră mai mică decât în realitate.
8. Unele supermarketuri pun mai puţine produse pe raft pentru ca oamenii să creadă că nu mai sunt şi să cumpere mai multe.
9. Degustarea unor produse cum ar fi brânza îl poate determina pe client să cumpere fiindcă i s-a oferit oportunitatea de a gusta, iar el se simte obligat.
10. Produsele mai scumpe se afla la mijlocul rafturilor, în dreptul ochilor, iar cele mai ieftine se află pe rafturile cele mai de jos sau cele mai de sus.