ActualitateEconomie

Trenul care plutește: tehnologia de levitație magnetică a fost testată pe o secțiune feroviară aproape de Veneția

Compania IronLev din Italia afirmă că a realizat cu succes primul test de levitație magnetică pe o linie ferată deja existentă, prezentând și imagini ca dovadă.
Prototipul unui tren care utilizează tehnologia de levitație magnetică a fost testat pe o secțiune feroviară aproape de Veneția. Pe un segment de cale ferată de doi kilometri, vehiculul experimental a reușit să ajungă la o viteză de 70 km/h. Compania IronLev a subliniat că traseul feroviar nu a suferit modificări pentru realizarea acestui test. Această realizare sugerează posibilitatea adoptării levitației magnetice pe rețelele feroviare existente, oferind beneficii notabile în termeni de eficiență și reducere a poluării sonore și a vibrațiilor, conform declarațiilor IronLev. În plus, sistemul oferit de IronLev vizează să ofere o soluție de transport rapidă, ecologică și eficientă. Folosind electricitatea pentru a genera un câmp magnetic ce permite trenurilor să leviteze deasupra șinelor, tehnologia maglev promite o reducere semnificativă a emisiilor de CO2, fără a compromite performanța.

Tehnologie nouă, cu totul revoluționară După decenii de cercetare și dezvoltare, în prezent există doar șase trenuri maglev operaționale: trei în China, două în Coreea de Sud și unul în Japonia.

De asemenea, Germania a operat pentru scurt timp un serviciu maglev la sfârșitul Războiului Rece. Funcționând între 1989 și 1991, traseul a umplut un gol în rețeaua de transport public cauzat de Zidul Berlinului. După reunificarea Germaniei, linia a devenit inutilă. În anii care au trecut de atunci, mai mulți factori au întârziat revenirea sistemului în Europa. Unul dintre ei este prețul ridicat al tehnicii. Maglevul din Shanghai, de exemplu, a costat aproximativ 60 de milioane de dolari pe kilometru de cale ferată, scrie gadgetreport.ro. O altă barieră de lungă durată pentru trenurile maglev este imposibilitatea de a le face să funcționeze pe infrastructura existentă. Dar IronLev ar putea să fi găsit în sfârșit o soluție la această problemă.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Ioana Crețu

Ioana Crețu este o jurnalistă specializată în politică, economie și relații internaționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *