Trenurile modernizate în România au fost scoase de pe linie
În raport se spune că incendiul a fost cauzat de o defecțiune la generatorul electric care a provocat supraîncălzirea acestuia. Versiunile privind scurgerea combustibilului din sistemul de alimentare, dar şi posibilul scurtcircuit în rețeaua electrică au fost excluse.
Conform datelor din calculatorul de bord al trenului, la ora 4. 17 a fost înregistrat semnalul referitor la incendiu în vagonul de călători și în sala de mașini.
Pentru verificarea semnalului parvenit, ajutorul mașinistului s-a deplasat în sala de mașini din partea din spate a trenului, unde a ajuns la 4.19 (conform înregistrărilor de pe camerele video din sala de mașini). Până la ora 4.25 (ora izbucnirii flăcărilor) ajutorul mașinistului a căutat focarul incendiului.
Incendiul a fost localizat de către maşinist, care a procedat oprit trenul pentru a debarca în siguranţă pasagerii, după care să stingă incendiul, folosind stingătoarele din dotarea trenului. Concomitent, au fost anunţaţi pompierii, titrează un comunicat de presă.
Concluziile finale privind starea trenului, precum şi apreciere acțiunilor sau inacțiunilor angajaţilor Î.S. ”Calea Ferată din Moldova ” vor fi prezentate după finalizarea anchetei de serviciu.
Amintim că la 6 martie 2014, în apropierea stației Strășeni, în trenul modernizat D1M003, nr. 6023, cu ruta Chișinău – Ocnița, a izbucnit un incendiu, care a fost stins după intervenţia serviciilor de intervenție a Serviciului Protecție Civilă și Situații Excepționale. O Comisie specială investighează cauzele producerii incendiului.
sursa: timpul.md
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!