Turul Italiei – o provocare pentru ciclişti
Ediţia 2011 a Turului Italiei va sărbători împlinirea a 150 de ani de la unificarea Italiei cu un traseu muntos, ce îi va avantaja din nou pe rutierii cu talent pe pantele pronunţate ale Cizmei. Ghidul oficial al cursei descrie această ediţie ca o "cursă dificilă, în cadrul celor mai frumoase peisaje", iar traseul oferit de organizatori pare, într-adevăr, mai dificil decât cel al Turului Franţei.
Traseul a fost prezentat la Torino, de către directorul Il Giro, Angelo Zomegnan, şi va totaliza 3496 de kilometri, ce vor fi parcurşi de-a lungul a trei săptămâni. Cursa va debuta pe data de 7 mai 2011, cu un contratimp pe echipe în lungime de 21.5 kilometri în jurul oraşului Torino.
Sprinterii îşi vor lua partea leului în primele etape ale Giro, însă lucrurile serioase vor debuta în etapa a cincea, când 13 din ultimii 50 de kilometri ai manşei vor avea loc pe trasee neasfaltate. Prima etapă cu final montan va fi cea de-a şaptea, când rutierii vor parcurge doar 100 de kilometri până în vârful lui Montevergine di Mercogliano. Etapa a noua îi va duce pe cicliştii angrenaţi în competiţie în Sicilia, pe legendarul vulcan Etna, ce va fi parcurs de două ori, pe doi versanţi diferiţi. Rampele ajung la o medie de 6.3%, destul de dificilă chiar şi pentru căţărătorii experimentaţi.
Turul intră în Dolomiti în etapele 13 şi 14, ultima aducând finalul în căţărare pe celebrul Zoncolan. Urmează deja tradiţionalul contratimp individual montan, de data aceasta rutierii urmând a ajunge la Nevegal. Finalul va fi la Milano, într-un contratimp individual de 33 de kilometri, nu înainte de a fi precedat de alte două finale în căţărare, după etape de peste 200 de kilometri lungime!
"Vreau să câştig această ediţie a Turului Italiei. E aproape sigur că voi fi liderul echipei pentru această competiţie şi sper să fiu cât mai bun în cele trei săptămâni", a spus câştigătorul Vueltei din acest an, Vincenzo Nibali.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!