Twitter va lansa o versiune de abonament fără reclame, pentru a crește încasările de la utilizatori
Elon Musk și-a propus o creștere a veniturilor din abonamente, element cheie în planul său de afaceri pentru platforma de socializare pe care o deține, potrivit The Guardian.
„Va exista un abonament cu preț mai mare, care va bloca reclamele”, a scris CEO-ul Tesla și Twitter pe contul său.
Twitter și-a relansat oferta premium (Twitter Blue) pentru a doua oară sub conducerea lui Musk în decembrie, oferind utilizatorilor avantaje, inclusiv statutul de cont „verificat” pentru prețuri ce variază între 8 și 11 dolari americani.
Publicitatea a reprezentat 90% din veniturile Twitter în 2021, dar a scăzut de când Musk a cumpărat compania în octombrie anul trecut, veniturile zilnice scăzând cu 40% în comparație cu anul trecut.
Agenții de publicitate, inclusiv producătorul de mașini Audi și firma de medicamente Pfizer, au încetat să mai plătească publicitate pe Twitter pe fondul temerilor privind o creștere a discursurilor instigatoare la ură pe platformă.
Musk își propune să reducă dependența Twitter de publicitate, având în vedere datoriile de 13 miliarde de dolari pe care le-a pus în spatele companiei, de la preluarea afacerii.
Potrivit rapoartelor, Twitter urmează să efectueze o plată trimestrială de 300 de milioane de dolari în această lună, posibil chiar săptămâna aceasta.
Musk a transmis personalului în noiembrie că Twitter ar putea să nu supraviețuiască unei viitoare recesiuni fără o creștere substanțială a veniturilor din abonamente.
„Fără venituri semnificative din abonament, există șanse mari ca Twitter să nu supraviețuiască viitoarei crize economice. Avem nevoie ca aproximativ jumătate din veniturile noastre să vină din abonamente”, a scris el într-un e-mail la nivel de companie. Twitter Blue este disponibil în SUA, Marea Britanie, Canada, Australia, Noua Zeelandă și Japonia.