Auto

Un basarabean cu Nash LaFayette, modelul 1937

„Acum câteva zile, un prieten mi-a trimis o poză formidabilă a limuzinei Nash LaFayette, modelul anului 1937, pe care bunicul său o conducea în 1942. Bunicul său, Gavriil Gavriliţă, a fost şofer în Bucureşti, România.

Dl Gavriliţă s-a născut pe 10 decembrie 1910 în satul Chircăieşti, lângă oraşul Tighina. În octombrie 1928, el a sosit la Bucureşti ca să intre la şcoala de şoferi profesionişti. Cursurile au durat un an. În noiembrie 1929, el a susţinut examenele de absolvire şi a primit permis de conducere pentru motocicletă, maşină şi camion (categoriile A, B, C). Iar în 1941, la aceeaşi şcoală, a obţinut diploma de inginer-mecanic.

Pe partea opusă a fotografiei este scris: „Amintire de la inaugurarea podului de peste Nistru la Tighina – 28 februarie 1942”.
Ador să privesc această poză compusă foarte frumos. Ţurţurii de noroi o marchează, după părerea mea.

Modelul 1937 al automobilului Nash LaFayette poate fi identificat după aşezarea orizontală a barelor grilei, pe când Nash Ambasador are o grilă cu bare aşezate vertical. Interiorul acestor modele este identic, cu o singură excepţie – bordul maşinii LaFayette este finisat printr-un strat de alamă, în loc de argint.

Motorul de 6 cilindri al automobilului are 90 de cai putere. Distanţa dintre axe la roţi e de 117 inci, iar însăşi maşina cântăreşte 1469 kg. Modelul din poză se vindea la preţ de 845 de dolari. În anul 1942, s-au produs 85.949 de unităţi.

Aduc mulţumiri dlui Cuzmin din Bucureşti pentru plasarea acestei poze aici”.

Ion Macovei

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *