Un basarabean cu Nash LaFayette, modelul 1937
„Acum câteva zile, un prieten mi-a trimis o poză formidabilă a limuzinei Nash LaFayette, modelul anului 1937, pe care bunicul său o conducea în 1942. Bunicul său, Gavriil Gavriliţă, a fost şofer în Bucureşti, România.
Dl Gavriliţă s-a născut pe 10 decembrie 1910 în satul Chircăieşti, lângă oraşul Tighina. În octombrie 1928, el a sosit la Bucureşti ca să intre la şcoala de şoferi profesionişti. Cursurile au durat un an. În noiembrie 1929, el a susţinut examenele de absolvire şi a primit permis de conducere pentru motocicletă, maşină şi camion (categoriile A, B, C). Iar în 1941, la aceeaşi şcoală, a obţinut diploma de inginer-mecanic.
Pe partea opusă a fotografiei este scris: „Amintire de la inaugurarea podului de peste Nistru la Tighina – 28 februarie 1942”.
Ador să privesc această poză compusă foarte frumos. Ţurţurii de noroi o marchează, după părerea mea.
Modelul 1937 al automobilului Nash LaFayette poate fi identificat după aşezarea orizontală a barelor grilei, pe când Nash Ambasador are o grilă cu bare aşezate vertical. Interiorul acestor modele este identic, cu o singură excepţie – bordul maşinii LaFayette este finisat printr-un strat de alamă, în loc de argint.
Motorul de 6 cilindri al automobilului are 90 de cai putere. Distanţa dintre axe la roţi e de 117 inci, iar însăşi maşina cântăreşte 1469 kg. Modelul din poză se vindea la preţ de 845 de dolari. În anul 1942, s-au produs 85.949 de unităţi.
Aduc mulţumiri dlui Cuzmin din Bucureşti pentru plasarea acestei poze aici”.
Ion Macovei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!