Economie

Un expert american a numit obstacolele cu care trebuie să lupte vinificatorii moldoveni pentru a cuceri piața din SUA

Expertul în vinuri Christy Canterbury, stabilită în New-York, spune că vinurile din Moldova trebuie luate în considerație. „Perpectivele vinurilor albe seci aromate sunt fantastice”, crede expertul. Însă producătorii se confruntă cu o serie de obstacole care nu țin neapărat de economie. Unul din acestea ar fi percepția importatorilor despre fostele republici sovietice care ar fi „niște țări rurale care nu știu ce fac”.  Totuși, Moldova a depășit această fază, fiindcă vinificatorii utilizează ultimele tehnologii de producere. 

Un alt obstacol pentru producătorii moldoveni este obiceiul magazinelor de a plasa vinurile din Moldova la secția „Alte regiuni” pe rafturi de jos sau în locuri puțin vizibile. Canterbury recomandă companiilor moldovenești să promoveze versiunile locale de vin, cum ar fi Feteasca Albă și Feteasca Neagră. 
 
Însă problema principală rămâne anonimatul Republicii Moldova. Vinificatorii moldoveni trebuie să facă ceva ca să atragă atenția consumatorilor americani, ceva care ar da o identitate vinurilor moldovenești și le-ar face memorabile. O idee ar fi explotarea imaginii de țară mică economia căreia depinde mult de exportul de vin, cu un sfert de populație implicată direct sau indirect în industria vitivinicolă. Este remarcabil și faptul că în Moldova există cele mai mari beciuri cu galerii subterane de 120 km, iar forma țării se asociază cu un strugure. 

Timpul.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *