ActualitateExterne

Un gigant european din industria bateriilor este nevoit să facă concedieri masive

Northvolt, un producător major de baterii pentru industria europeană de vehicule electrice, a anunţat luni că intenţionează să reducă locurile de muncă, să închidă unul dintre centrele sale de producţie şi să iniţieze discuţii cu parteneri şi investitori pentru a asigura viitorul unei unităţi din Polonia, transmite CNBC, informează News.ro.

Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie private din Europa, care fabrică baterii litiu-ion pentru industria vehiculelor electrice. Are parteneriate cu o serie de mari producători auto europeni, inclusiv cu Volkswagen şi Volvo.

În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forţei noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operaţiuni”.

Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuţii constructive cu sindicatele şi ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.

Își reevluează prioritățile pe termen scurt

Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator şi reevaluarea noastră ulterioară a priorităţilor pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acţiunea de reducere a costurilor.

”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activităţii noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creştere, care să contribuie la ambiţiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt şi co-fondator, într-un comunicat.

Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.

În Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi.

Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.

Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-şi îndeplini obiectivele de producţie înalte.

În iunie, compania a înregistrat un eşec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024.

BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.


Adrian Popa

Adrian Popa a urmat mai multe programe de formare academică în țară și străinătate, are pregătire în domeniile științe politice, relații internaționale și studii de securitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *