CSI / Rusia

Vicepreședintele Lukoil propune ca Rusia să își reducă producția de petrol cu 20-30%

Producția de petrol a Rusiei ar trebui să fie redusă de la 10 milioane de barili până la şapte-opt milioane de barili pe zi, adică cu 20-30%, scrie vicepreşedintele Lukoil, Leonid Fedun, într-un articol apărut în publicația rusească RBC, relatează Reuters, potrivit Agerpres. Fedun susține această măsură pentru ca Rusia să obţină un preţ mai bun şi să evite vânzarea cu discount.

„De ce ar trebui ca Rusia să menţină producţia de petrol la 10 milioane de barili pe zi dacă putem (mai) eficient să consumăm şi să exportăm şapte până la opt milioane de barili pe zi fără pierderi la bugetul de stat? Ce este mai bine – să vinzi 10 barili de ţiţei pentru 50 de dolari sau şapte barili, dar pentru 80 de dolari?”, se întreabă Leonid Fedun.

De asemenea, Fedun a cerut creșterea investițiilor în flota de tancuri petroliere a Rusiei, inclusiv tancuri petroliere care pot naviga pe râuri, argumentând că Moscova trebuie să creeze coridoare alternative de transport pentru a exporta ţiţei în Turcia, Iran şi ţările din Asia Centrală, după ce sancțiunile occidentale au dus la majorarea costurilor pentru transportul naval.

Leonid Fedun a înființat Lukoil în 1991, împreună cu Vagit Alekperov.

Sancțiunile economice impuse la adresa Rusiei au pus presiune asupra producției și vânzărilor de petrol, în condițiile în care cumpărătorii au refuzat țițeiul rusesc sau au încercat să obțină reduceri.

Propunerea de interzicere a livrărilor de petrol rusesc este discutată astăzi, 30 mai, la reuniunea liderilor UE de la Bruxelles. Embargoul care vizează importurile de petrol rusesc fac parte din cel de-al șaselea pachet de sancțiuni al Uniunii Europene împotriva Moscovei. Pachetul a fost blocat de Ungaria, care susține că un embargo asupra petrolului ar fi o lovitură grea pentru economia sa pentru că nu poate obține cu ușurință petrol din altă parte.

În acest context, Comisia Europeană a propus ca interdicția să se aplice doar petrolului rusesc adus în UE pe cale maritimă – adică țițeiul transportat cu petroliere, lăsând Ungaria, dar Slovacia și Cehia – care au aceleași îngrijorări – să continue să primească petrol rusesc prin conducta rusă Druzhba până când se vor putea găsi alte surse de aprovizionare.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Ioana Crețu

Ioana Crețu este o jurnalistă specializată în politică, economie și relații internaționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *