Artă

Vin și pictură: expoziția „Maluri de Prut”

Soiurile „Fetească Neagră” și „Neagră Rară” culese de pe ambele maluri ale Prutului au format un cupaj cu caracter puternic și note melancolice. al vinului „Maluri de Prut”.  Faptul că strugurii au fost culeși de pe ambele maluri ale Prutului, creează un pod de valori spirituale, unde se face o horă și se unește aceeași cultură. Iar pentru a exprima mesajul acestui vin, Purcari a organizat un concurs de pictură, după care a desemnat câștigător tabloul lui Andrei Shimanski.

„Pentru acest vin, ne-am dorit să avem pe etichetă un tablou, iar pentru aceasta am organizat un concurs. Totodată, ne-am dorit să promovăm tinerii pictori din Moldova. De altfel, cupajul dintre „Fetească Neagră” și „Rară Neagră” este unirea vinurilor, adică unirea culturilor”, afirmă directorul marketing Purcari, Sorin Bălănel.

Expoziția a înfățișat lucrările celor doisprezece pictori care au redat în imagine gustul vinului. În fața tabloului „vedetă”, cu un pahar de vin în mână, Nicolae, un tânăr vizitator, privea tablourile cu mare interes. „Pictura lui Shimanski, deja și etichetă a vinului, mi se pare foarte autentică, cu elemente tradiționale românești și se îmbină foarte bine cu culorile calde utilizate. Iar vinul e foarte aromat și în același timp… de neiertat, că dacă ai luat o sticlă, nu o bei pe jumătate – sau o bei pe toată sau nici nu te mai apuci de ea”, ne-a mărturisit tânărul.

Vinul „Maluri de Prut” a fost lansat pe 27 martie, iar pentru promovarea acestuia, vinăria Purcari a lansat și un spot la baza căruia este piesa „Cântă cucu-n Bucovina”, interpretată de mai mulți locuitori ai Chișinăului, Cernăuțiului, Iașiului și ai altor orașe din România.
 
Georgeta Carasiucenco, stagiară

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *