CCA a avertizat sapte posturi TV
Principalele posturi de televiziune au fost sanctionate public pentru ca nu respecta pluralismul de opinie. La aceasta concluzie a ajuns Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA), in urma monitorizarii, intre 13 februarie – 10 martie 2009, a buletinelor de stiri de la M 1, N4, NIT, PRO TV Chisinau, EU TV, TV 7 si TVC 21.
In plus, NIT a fost avertizat si pentru ca nu a oferit, in termenii stabiliti de legislatie, dreptul la replica Partidului Democrat, pe care l-a acuzat de utilizarea mijloacelor administrative nedeclarate.
Dinu Ciocan, seful Directiei monitorizare, a spus ca audiovizualul a comis mai multe incalcari. Printre abateri se numara nerespectarea pluralismului de opinie, difuzarea unor informatii partinitoare si a comentariilor in cadrul stirilor. Potrivit lui Valeriu Soltan, membru al CCA, posturile respective incalca legislatia prin favorizarea unor partide politice. „Daca la „Moldova 1” si NIT acest lucru este evident, atunci la celelalte posturi este mai subtil”, a declarat Soltan. Gheorghe Gorincioi, presedintele CCA, a subliniat ca „la unele posturi, unii concurenti electorali nu apar deloc, de parca nici n-ar exista, iar la altele sunt mediatizate doar anumite formatiuni”. Un alt membru al CCA, Ludmila Vasilache, referindu-se la postul public de televiziune, a spus ca acesta „trebuie sa renunte la caracterul laudativ si triumfalist”. „Chiar daca se pomeneste mai putin PCRM, in schimb auzim mult mai des despre „salarii majorate”, „anul 2008 – an de cotitura”, vedem panglici taiate etc.”, a semnalat Vasilache. Totodata, ea a condamnat modul de difuzare a stirilor la NIT, declarand ca reporterii de la acest post nu informeaza, ci comenteaza evenimentele, fapt ce contravine Codului Audiovizualului.
Amintim ca, potrivit rapoartelor de monitorizare a presei efectuate in cadrul „Coalitiei pentru alegeri libere si corecte”, posturile de televiziune PRO TV Chisinau, TV 7 si TVC 21 sunt singurele care ofera un acces mai mare partidelor de opozitie si respecta pluralismul de opinie in aceasta campanie.