Actualitate

7 riscuri pe care ar fi bine să ți le asumi ca să-ți începi propria afacere

1. Iti iei adio de la salariul stabil
Statutul de angajat poate veni atat cu lucruri bune, cat si cu aspecte stresante. Raspunzi mereu in fata cuiva, ti se dau sarcini pe care trebuie sa le indeplinesti intr-un timp limitat si esti mereu evaluat. Din alt punct de vedere insa, ca angajat ai siguranta unui salariu lunar care va intra in contul tau indiferent de context, daca excludem din discutie situatiile extreme, desigur. Odata ce ai intrat in lumea antreprenoriatului, aceasta siguranta dispare. Apare in schimb posibilitatea de a castiga mai mult, dar si riscul de a merge la limita supravietuirii o buna perioada de timp.

2. Trebuie sa investesti din propriul buzunar la inceput
Un business inseamna automat si un risc financiar. Nu poti incepe o afacere daca nu ai o baza din acest punct de vedere. Astfel de solutii financiare pe termen scurt pot fi excelente pentru a incepe rapid activitatea, in contextul in care ai deja un client care iti bate la usa. Odata ce ti-ai pus afacerea pe picioare si incepi deja sa semnezi si contracte, in scurt timp te vei putea gandi si la incasari care sa-ti acopere investitia initiala.

3. Ai clienti, dar nu ai cash-flow
Si pentru ca am adus clientii in discutie, tine minte ca exista in permanenta riscul de a avea activitate, insa fara sa intre bani in contabilitate. Si asta din cauza faptului ca unele contracte pot fi platite abia la final sau la cateva luni, ceea ce inseamna ca exista riscul sa nu ai cash-flow la dispozitie.

4. Piata de consum
Ai o idee de afacere, ai banii de inceput de drum, dar esti sigur ca piata va fi primitoare? Un mare risc atunci cand incepi un business este sa calculezi gresit impactul pe care il vei avea in fata clientilor, ceea ce poate duce rapid la faliment.

5. Echipa din jurul tau
Nu vei putea lucra singur, asa ca va trebui sa selectezi cu atentie o echipa alaturi de care sa iti construiesti businessul. Desi exista riscul sa-ti asumi singur prea multe responsabilitati, in acelasi timp poti delega atributiile importante persoanei gresite. Fii foarte atent cum gestionezi resursele umane din firma.

6. Respectarea termenelor limita
Este un element cheie in castigarea increderii pe piata, in fata clientilor. In prima etapa, vei promite mult si repede in fata multor clienti, iar asta ti-ar putea fi de folos la inceput. Riscul este sa nu poti respecta termenele limita si sa pari neserios.

7. Timpul personal
Daca vrei timp personal si in aceasi timp sa conduci o afacere, atunci ar trebui sa stii ca cele doua idei nu lucreaza bine impreuna. Cel putin in prima faza a firmei, timpul tau personal va fi limitat la orele de somn, pana cand vei pune afacerea pe picioare si vei avea incredere ca oamenii din firma sunt indeajuns de buni incat sa sustina o mare parte dn activitate.

Sursa: Wall-street.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *