Acuzații de conținut online ilegal și dăunător
Shein, magazinul online de fast-fashion, se află în vizorul Comisiei Europene, suspectat fiind de conținut online ilegal și dăunător, precizând că firma ar trebui să suprime astfel de practici.
Compania, fondată în China și populară în rândul cumpărătorilor din întreaga lume, va trebui să se supună curând Legii privind serviciile digitale a UE (DSA – Digital Services Act), după ce a raportat 108 milioane de utilizatori, potrivit unor persoane familiarizate cu această chestiune. Normele impun piețelor online precum Shein să urmărească vânzătorii de pe platforma lor, să adauge metode prin care clienții să semnaleze conținutul ilegal și să testeze aleatoriu produsele ilegale.
Acest lucru înseamnă că Shein ar putea fi pasibil de amenzi de până la 6% din veniturile globale pentru încălcarea normelor, concepute pentru a reduce răspândirea conținutului ilegal online.
Printre platformele deja incluse în DSA se numără YouTube al Alphabet Inc., Facebook al Meta Platforms Inc. și X al lui Elon Musk. Alte piețe, precum AliExpress al Alibaba Group Holding Ltd. și platforma Amazon.com Inc. au fost, de asemenea, desemnate, după ce au îndeplinit criteriile de a avea cel puțin 45 de milioane de utilizatori activi lunar în blocul comunitar.