Social

Covrigii, un nou deliciu îndrăgit de chișinăuieni

În Cehia, covrigul este cunoscut sub numele de „preclik”, iar în Slovacia este numit „praclik”. Spaniolii, francezii, şi italienii îi numesc „pretzel”, „bretzel” sau „brezel”, norvegienii şi danezii îl numesc „kringle”, polonezii îi spun „precel”, în maghiară şi croată este numit „perec”, iar în sârbă i se spune „pereca”. Covrigii despre care vă voi povesti acum se numesc „Pretzel”.

De aproape trei ani de zile, Natalia Bolohan învață chișinăuienii să îndrăgească covrigii. În această perioadă și-a dezvoltat o mică afacere în domeniul brutăriei care pregătește pentru clienții săi câteva feluri de covrigi. Ideea de a deschide o covrigărie în centrul Capitalei i-a venit soțului său, Dorin, ambii fiind în căutarea unei idei de afaceri de familie. În prezent, tinerii antreprenori bucură locuitorii orașului cu câteva feluri de covrigi în patru sectoare ale Capitalei.

Investițiile alocate într-o singură covrigărie se ridică la 20 mii de euro. „Banii pe care i-am investit nu au fost recuperați, fiindcă imediat plasam banii într-o nouă covrigărie. Deși avem deja patru simigerii, ne gândim poate să deschidem încă una”, afirmă femeia de 32 de ani. În acest an, Natalia a participat la concursul tânărului antreprenor, unde a obținut locul întâi, ceea ce presupune și un premiu bănesc. Natalia a investit cei 120 de mii de lei câștigați în utilaje pentru una din covrigăriile sale „Pretzel”, deschisă recent în centrul orașului.

Antreprenoarea ne-a asigurat că la prepararea covrigilor, folosește doar ingredientele naturale și anume făina, drojdia, apa, zahărul, sarea și umpluturile termostabile. „Din păcate, umpluturile pe care le folosim nu sunt ale producătorilor locali. Pentru covrigii noștri avem nevoie de umpluturi termostabile, pe care producătorii autohtoni nu le produc deocamdată. În Moldova se pregătesc doar gemuri care se topesc la căldură. Pentru covrigii noști avem nevoie de preparate a căror formă, odată puși la cuptor, nu mai suferă schimbări”, ne-a spus proprietara covrigăriei.

„Covri King” și „Covri Cheese”

Alte ingrediente pe care le adaugă simigiul (n.red.: persoana care face covrigi) sunt susanul, macul, zahărul cu scorțișoară, semințele de floarea soarelui, mierea și nucile. Iar pentru iubitorii de umpluturi, se mai adaugă vișină, coacăză, caise, măr, ciocolată și caramelă. Este de menționat că covrigii pregătiți la „Pretzel” sunt copți la cuptor preț de câteva minute.

Alte produse destul de populare sunt cornișoarele cu gem de vișină și de căpșună. Iar „covri King-ul”, cel cu crenvurst, și „covri Cheese-ul”, cel cu cașcaval, la fel sunt în topul preferinței clienților, mai ales la ora mesei.

1000 de covrigi pe zi

Într-o singură covrigărie, pe zi, sunt copți în jur de 1000 de bucăți de produse de patiserie în forma cifrei opt. Iar, în diferite sectoare ale Capitalei, se poate observa un flux divers de clienți. Spre exemplu, în centrul Capitalei, cele mai mari vânzări se fac dimineața, la ora de vârf când toți pleacă la serviciu. În timp ce, în sectorul Buiucani, covrigii sunt solicitați după orele prânzului, când mămicile ies cu copiii la plimbare.
În scurt timp, brutăria Nataliei va fi vizitată de un specialist european în domeniul tehnologiei alimentare. În baza unui program la care a aplicat antreprenoarea, covrigăria va avea parte de instruire după experiența germană. „Noi am solicitat un brutar sau un tehnolog care să ne ajute să punem pe picioare niște rețete germane. Viitorii noștri colegi deja au fost într-o vizită de trei zile, au mers prin covrigăriile noastre, s-au uitat la tot ce facem noi și ne-au dat o rețetă de preparare a gemului”, spune încântată Natalia. Vizita experților din Germania o va ajuta să producă singuri gemul termostabil. „Ținând cont de faptul că avem atâtea fructe pe piață, vom profita de acestea și vom prepara în scurt timp gemul nostru propriu”, a adăugat aceasta.

Noi delicii în meniul covrigăriei

Gama covrigăriei se va lărgi din septembrie cu noi feluri de dulciuri, ca ștrudel vienez cu diferite tipuri de umplutură, nu doar cu măr. La fel, clienții vor putea savura din muffin, checuri și bread (n.red: pâine) roll-uri cu diferite semințe.

O noutate cu care speră să impresioneze cumpărătorii este pâinica rotundă după metoda germană – bread rolls. „Aceasta se regăsește în toată Europa, iar noi vom aduce aceste produse în covrigăria noastră. Bread roll-urile vor putea fi pe larg folosite în pregătirea sandwich-urilor pentru gustările copiilor”, spune Natalia.


Natalia Bolohan, proprietara covrigăriei

Pe lângă clienții care vin zilnic la covrigărie, Natalia are câteva colaborări prin care asigură zilnic sau săptămânal iubitorii de covrigi, produse proaspete. Pe lângă un liceu care comandă dimineața, în timpul programului școlar, covrigii ajung în fiecare vineri și la o companie din Capitală, care le oferă gustare colaboratorilor săi. Iar pentru că picii sunt cei mai mari iubitori de dulce, covrigăria ține cont de acest lucru și în fiecare săptămână oferă covrigi pentru o casă de copii din Capitală.

„Încercăm să fim prezenți la diverse sărbători sau festivaluri din țară, așa încât mai mulți oameni să ne cunoască produsele, pentru ca în timpul lor liber să se delecteze cu produse proaspete și naturale”, a conchis antreprenoarea.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *