Economie

Moldtelecom a făcut publice rezultatele activităţii în prima jumătate de an

Rezultatele înregistrate în primul semestru al anului curent reconfirmă tendinţele stabilite în 2010 pentru activităţile companiei Moldtelecom, care presupun dezvoltarea continuă a noilor segmente de servicii (Internet de bandă largă, televiziune digitală, servicii de telefonie mobilă Unité) şi o evoluţie pozitivă a bazei de clienţi pentru telefonia fixă.

Utilizatorii serviciilor Moldtelecom în creştere

Numărul clienţilor pentru serviciile de Internet de bandă largă a crescut cu peste 16% în timp ce serviciul de televiziune digitală IPTV şi-a majorat baza de abonaţi de 2,2 ori, aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de creştere pentru un asemenea serviciu.
Astfel, serviciile de transport date (Max DSL, Max Fiber, alte servicii de bandă largă), un sector care generează tot mai multe venituri, au înregistrat o creştere semnificativă cu 24,2% a veniturilor companiei în prima jumătate a anului 2011, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Graţie nivelului armonios de dezvoltare a reţelei Internet Moldtelecom în mediul urban şi rural, către sfârşitul primului semestru al anului curent, mai mult de 220 mii de familii din R. Moldova beneficiau de acces la Internet-ul de calitate.

În ceea ce priveşte serviciile Unité, în semestrul I, numărul abonaţilor Unité s-a majorat până la 161 mii, înregistrând o creştere cu 22,6%, faţă de finele anului 2010. Evoluţia pozitivă a numărului de abonaţi Unité a determinat o creştere cu 28,3% a veniturilor companiei Moldtelecom pe acest segment.

În acelaşi timp, gradul de utilizare a telefoniei fixe a înregistrat o uşoară creştere cu 1,3 mii abonaţi.

Întru îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii şi satisfacerea la maximum a cerinţelor acestora, toate serviciile de suport clienţi divizate anterior în diverse structuri au fost concentrate, începând cu anul 2011 într-o singură entitate – Centrul Suport Clienţi al S.A.”Moldtelecom”.

Implementarea cu succes a proiectului strategic „Clientul pe locul I” a avut ca efect îmbunătăţirea nivelului de satisfacţie a clienţilor Moldtelecom, fapt ce a condus la sporirea gradului de încredere în Operatorul Naţional Moldtelecom. Această tendinţă de îmbunătăţire a relaţiei cu clienţii derivă din dorinţa companiei de a deveni un partener de încredere pentru societatea moldovenească, prin a-şi respecta clienţii şi a acţiona în folosul lor.

Moldtelecom – promotor al dezvoltării telecomunicaţiilor din R. Moldova

În primul semestru al anului 2011, în conformitate cu „Direcţiile prioritare ale activităţii S.A. “Moldtelecom” au fost valorificate investiţii capitale esenţiale pentru dezvoltarea serviciilor de telefonie fixă, Internet IP TV, telefonie mobilă, interconectare şi acces.

Jumătate din suma totală a investiţiilor au fost alocate la dezvoltarea reţelei fixe, care permite prestarea serviciilor de telefonie fixă, serviciilor Internet şi IP TV.

Investiţiile respective au fost alocate pentru sporirea capacităţii echipamentelor broadband (Internet), conectărilor blocurilor locative la reţeaua FTTx, dezvoltarea tehnologiilor moderne NGN, care permit prestarea serviciilor convergente de ultima generaţie, implementarea platformei IPTV, modernizarea reţelei de telefonie fixă.

În context este de menţionat că Moldtelecom este unicul operator din ţară, care dezvoltă serviciile Internet în zona rurală.

În acelaşi timp, Operatorul Naţional a creat condiţii de stimulare a concurenţei pe piaţa locală de telecomunicaţii, oferind posibilităţi noi de interconectare şi acces operatorilor alternativi.

În prezent, infrastructura reţelei de transport a companiei Moldtelecom permite alocarea a circa 20 la sută din capacităţi pentru accesul operatorilor alternativi.

Compania Moldtelecom va continua să-şi sporească eficienţa operaţională în scopul obţinerii unei profitabilităţi mai mari, prin aplicarea practicilor moderne de business, îmbunătăţirea continuă a relaţiei cu clienţii, modernizarea infrastructurii cu majorarea nivelului de digitalizare, extinderea gamei de servicii prestate şi îmbunătăţirea continuă a calităţii acestora, în conformitate cu Strategia de produs a Societăţii pentru anii 2010-2014.

Efortul companiei Moldtelecom este apreciat de locuitorii R. Moldova, fapt confirmat de cifra record de 1,6 mln abonaţi, înregistraţi la serviciile companiei: telefonie fixă, mobilă, Internet şi televiziune digitală.

Moldtelecom – Lider în clasamentul contribuabililor la bugetul de stat

Moldtelecom, primul jucător al pieţei de telecomunicaţii din R. Moldova este lider în TOPUL companiilor cu capital de stat, care a contribuit maximal la dezvoltarea ţării sale prin transferarea la bugetul de stat şi fondul asigurărilor sociale a unui aport substanţial de 331,5 mln.lei, inclusiv dividende în valoare de 192,85 mln.lei.

Aceste performanţe reconfirmă potenţialul enorm al Operatorului naţional Moldtelecom pe piaţa moldovenească, drept cea mai profitabilă companie autohtonă cu capital de stat din R. Moldova.

Succesul aparţine întregului colectiv Moldtelecom în frunte cu echipa sa de management, care în contextul unei economii afectate de criză, s-au dovedit a fi cei mai profitabili angajaţi, reuşind să aducă cea mai importantă contribuţie financiară la dezvoltarea ţării.

Sursa: Serviciul de presă al S.A.”Moldtelecom” 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *