Actualitate

Rețelele 4G asigură acoperirea a 97 la sută din populația Republicii Moldova

Potrivit ministrului, Internetul este un motor important în dezvoltarea economiei, iar creșterea cu 10 la sută a penetrării accesului la internet în bandă largă are ca efect creșterea produsului intern brut al țării cu 0,24–1,5 la sută. „În lista priorităților Ministerului Economiei și Infrastructurii, îmbunătățirea calității serviciilor de comunicații ocupă un loc important, astfel pe parcursul anului 2018 au fost lansate mai multe inițiative pentru dezvoltarea acestui sector”, a menționat Chiril Gaburici.

Un factor important care contribuie la disponibilitatea accesului la internet de bandă largă constituie proximitatea Republicii Moldova de liniile magistrale internaționale terestre și submarine de transfer de date de mare viteză, la nivel național fiind create patru rețele magistrale de fibră optică, care sunt conectate la aceste linii internaționale magistrale.

Datorită calității internetului, poziționării geografice favorabile și politicilor elaborate de guvern, în 2018 a fost creat primul parc „Moldova IT Park”, care înregistrează 413 companii rezidente, dintre care 114 companii sunt din străinătate – originare din 29 de țări.

Totodată, anul trecut a fost aprobată Strategia de dezvoltare a industriei tehnologiei informației şi a ecosistemului pentru inovare digitală pe anii 2018-2023 și Planul de acțiuni privind implementarea acesteia, care vin cu intervenții concrete pentru a atinge prioritățile stabilite pentru următorii ani. De asemenea, o altă inițiativă pentru dezvoltarea acestui sector a fost lansarea proiectului „Educația digitală”, care este un proces amplu de regândire a educației tehnologice și digitale în întreg sistemul de învățământ.

Potrivit unui comunicat al Agenției Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației, în primul trimestru al acestui an „piața serviciilor de Internet fix în bandă largă a continuat să crească”. Numărul total de abonați la serviciile respective a ajuns la 631,8 mii. Creșterea numărului de abonaţi se datorează sporirii numărului celor ce au ales să se conecteze la Internet prin fibră optică, cu 12,2 mii, până la 406,4 mii.

Totodată, volumul total al vânzărilor realizate de către cei 87 de furnizori activi pe acest segment de piață a sporit, față de trimestrul I al anului precedent, cu 19,6 milioane de lei și a depășit cifra de 334,7 milioane de lei. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *