Politică

Vremuri grele pentru Dodon care a rămas fără bani și i-a cedat lui Șor două posturi TV – Primul din Moldova și Accent TV

Posturile TV Primul din Moldova și Accent TV, controlate anterior de socialiști, și-au schimbat directorul general și, se pare, au un proprietar informal. Despre faptul că liderul Partidului „ȘOR”, deputatul fugar Ilan Șor, a preluat controlul asupra posturilor TV Primul în Moldova și Accent TV, a fost semnalat atât de surse de pe piața media, cât și de mai mulți foști angajați ai postului de televiziune Primul în Moldova.

Între timp, compania „Telesistem TV”, care deține aceste două canale TV, are un nou director general. Noul director general al SRL „Telesistem TV” a devenit Arina Corșicova. Funcția ar urma să fie aprobată de Consiliul Audiovizualului.

Între timp, în surse deschise, puteți găsi multe legături între Corșicova și Partidul „ȘOR”, condus de deputatul fugar Ilan Șor. De exemplu, în 2015, Corșicova a fost unul dintre donatorii campaniei electorale a lui Ilan Șor. ZDG a scris că „Moda-Prestij” a fost și un sponsor al campaniei. Compania „Diafan” a Arinei Corșicova a fost, la rândul ei, acționar la „Banca Socială”, controlată de Șor. La acea vreme, compania deținea un pachet de 4,96% din acțiunile băncii.

Ce se întâmplă acum la aceste posturi TV

Canalul de televiziune Primul în Moldova este un canal de televiziune local care difuzează programele canalului rus „Prime”. La rândul său, Canalul Accent TV difuzează programele canalului TV rus „Пятница”. Ambele canale sunt deținute de Telesistem TV. Proprietarii săi sunt cetățenii ruși Natalia Ermilova și Samuil Grigorian. Până la jumătatea anului trecut, posturile TV erau deținute de omul de afaceri rus Igor Chaika și de omul de afaceri Vadim Ciubara, un apropiat al fostului președinte Igor Dodon. Anterior, ambele posturi de televiziune erau controlate de socialiști și, judecând după rezultatele monitorizării de către Consiliul Audiovizualului și surse independente, aceștia simpatizau, în mod clar, Partidul Socialiștilor din Republica Moldova și pe Igor Dodon.

Surse cu care s-a vorbit NM confirmă că Șor fie are influență, fie a câștigat deja controlul asupra acestor canale. Două persoane care au lucrat anterior pentru Primul în Moldova susțin că, în iunie, conducerea a început să avertizeze angajații că canalul „rămâne fără finanțare”. „Înainte de asta, salariile au fost întârziate în mod constant, iar în redacție s-au răspândit zvonuri că vor începe în curând reducerile de personal”, a spus unul dintre interlocutori.

În iunie, exact așa s-a întâmplat: angajații au început să fie disponibilizați în etape. Drept urmare, potrivit unor surse, aproximativ 50 de persoane au fost concediate, inclusiv redactori, regizori, cameramani, redactori, reporteri și șoferi.

Dodon a rămas fără „kulioace”

„Ne-au explicat aceste disponibilizări prin faptul că postul de televiziune nu mai are finanțare și nu mai are cu care să ne susțină”, a spus unul dintre interlocutori, fost reporter la Primul în Moldova. Potrivit acestuia, cu mult înainte de demitere, canalele TV au primit constant „comenzi comerciale” pentru a acoperi proteste sau evenimente organizate de Partidul „ȘOR”.

Al doilea interlocutor al NM, care a mai lucrat anterior pentru Primul în Moldova, a spus că „acum canalul are o nouă conducere”, dar biroul, ca și până acum, se află în aceeași clădire cu postul Accent TV.

„Din câte am înțeles, ei acum primesc oameni înapoi, așa cum au apărut bani și o nouă conducere: oamenii lui Șor care au ocupat niște funcții la TV6 (n.r: post TV aflat sub controlul lui Șor), sau au cumva legătură cu el. Au început să primească înapoi șoferii și să sune colegii care au fost concediați în iunie”, a precizat interlocutorul NM.

Un alt fost angajat al postului de televiziune Primul din Moldova a declarat pentru NM că oameni de la conducerea TV6 au recrutat muncitori pentru Primul în Moldova.

newsmarker.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Timpul.md şi pe TELEGRAM!


1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *