Mass-media publice continua sa favorizeze PCRM in alegeri

In perioada 12-18 martie, posturile publice „Moldova 1” si „Radio Moldova” si-au pastrat politica editoriala de asistare a partidului de guvernamant in efortul lui de a se mentine la putere, incepandu-si majoritatea buletinelor de stiri cu materiale care favorizeaza PCRM.
La aceasta concluzie a ajuns Centrul Independent de Jurnalism si Asociatia Presei Independente in cadrul Coalitiei Civice pentru Alegeri Libere si Corecte – Coalitia 2009, care a prezentat cel de-al patrulea raport de monitorizare a modului in care este reflectata campania electorala pentru alegerile parlamentare de catre principalele mass-media din R. Moldova. Totodata, expertii au constatat ca posturile private NIT si „Antena C” au demonstrat o politica editoriala similara, cu diferenta ca defavorizarea unor partide de opozitie a fost mai accentuata.
La EU TV, PCRM a beneficiat in continuare de o mediatizare echilibrata, intr-o lumina mai mult pozitiva decat negativa, in timp ce partidele de opozitie – PLDM, AMN si PL – au fost prezentate doar in lumina negativa. Pe de alta parte, PRO TV, TV7 si „Vocea Basarabiei” s-au mentinut in continuare pe pozitia unei reflectari mai echidistante a tuturor concurentilor electorali. Totodata, potrivit expertilor, ziarele „Moldova Suverana” si „Nezavisimaia Moldova” au prezentat masiv publicitate electorala in exclusivitate pentru PCRM, iar „Flux” – doar in favoarea PPCD, care insa nu este marcata conform prevederilor Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale, aprobat de CEC.