Ultima oră

Mass-media publice continua sa favorizeze PCRM in alegeri

In perioada 12-18 martie, posturile publice „Moldova 1” si „Radio Moldova” si-au pastrat politica editoriala de asistare a partidului de guvernamant in efortul lui de a se mentine la putere, incepandu-si majoritatea buletinelor de stiri cu materiale care favorizeaza PCRM.

La aceasta concluzie a ajuns Centrul Independent de Jurnalism si Asociatia Presei Independente in cadrul Coalitiei Civice pentru Alegeri Libere si Corecte – Coalitia 2009, care a prezentat cel de-al patrulea raport de monitorizare a modului in care este reflectata campania electorala pentru alegerile parlamentare de catre principalele mass-media din R. Moldova. Totodata, expertii au constatat ca posturile private NIT si „Antena C” au demonstrat o politica editoriala similara, cu diferenta ca defavorizarea unor partide de opozitie a fost mai accentuata.

La EU TV, PCRM a beneficiat in continuare de o mediatizare echilibrata, intr-o lumina mai mult pozitiva decat negativa, in timp ce partidele de opozitie – PLDM, AMN si PL – au fost prezentate doar in lumina negativa. Pe de alta parte, PRO TV, TV7 si „Vocea Basarabiei” s-au mentinut in continuare pe pozitia unei reflectari mai echidistante a tuturor concurentilor electorali. Totodata, potrivit expertilor, ziarele „Moldova Suverana” si „Nezavisimaia Moldova” au prezentat masiv publicitate electorala in exclusivitate pentru PCRM, iar „Flux” – doar in favoarea PPCD, care insa nu este marcata conform prevederilor Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale, aprobat de CEC.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *