AUR cere lui Marcel Ciolacu să îl retragă de la post pe ambasadorul României în SUA pe motiv cā pune în pericol politica externă și de securitate a României

Petrisor Peiu atrage atenția asupra unei probleme majore în politica externă a României: blocajul în relația diplomatică cu SUA cauzat de lipsa de dialog dintre ambasadorul Andrei Muraru și administrația americană, o situație recunoscută chiar și de premierul Marcel Ciolacu, dar gestionată prin soluții incoerente și nefuncționale. Iată ce afirmă senatorul:
”Avem o problemă ușor de înțeles: ambasadorul nostru de la Washington nu mai are dialog cu administrația țării gazdă. Inclusiv premierul Ciolacu o recunoaște implicit. Problemele ușor de reprezentat au soluții clare: ambasadorul Muraru trebuie rechemat la București și trimis acolo de unde a venit, la partidul care l-a adus.
Numai Marcel Ciolacu nu înțelege asta: el își dorește sa îl lase pe Muraru sa se lăfăie intr-un palat cu 46 de camere și sa îl dubleze cu alt diplomat, care sa ocupe postul inventat de , ,însărcinat special” în relația cu SUA! Asa ceva nu exista nicăieri în lumea diplomatică din statele democratice.
AUR cere puterii să renunțe la aberația “trimisului special” în SUA și să îl retragă pe ambasadorul Andrei Muraru
Alianța pentru Unirea Românilor – AUR condamnă acțiunile premierului Marcel Ciolacu, care prin ignoranță și analfabetism politic pune în pericol politica externă și de securitate a României.
Parteneriatul strategic dintre România și SUA încheiat în 1997 este la un nivel minim, din cauza acțiunilor regimului hibrid de la București, relația bilaterală fiind practic înghețată.
Scoaterea României din programul Visa Wayver și impunerea pe timp nelimitat a vizelor de intrare în SUA pentru români este doar un efect al dezastrului de politică externă provocat de actualul regim.
Confruntat cu situația gravă provocată tot de el și de aliații săi politici, premierul Marcel Ciolacu a găsit o soluție aberantă, pe măsura ignoranței sale, și anume trimiterea pe lângă Administrația Trump a unui trimis sau emisar special, care ar funcționa în paralel cu ambasadorul României în SUA, ambasador pe care Marcel Ciolacu refuză să îl demită, după cum a declarat public.
În legătură cu această situație gravă, Alianța pentru Unirea Românilor își prezintă poziția:
1. Ministrul de Externe Emil Hurezeanu și primul ministru Marcel Ciolacu să propună de îndată președintelui Interimar Ilie Bolojan retragerea de la post a lui Andrei Muraru, ambasadorul României la Washington și înlocuirea sa urgență cu un diplomat de carieră.
Incompetenta ambasadorului Andrei Muraru este dovedită de rezultatele dezastruoase ale activității sale.
Totodată, acest ambasador numit politic a sfidat românii cărora regimul le cere austeritate, prin cheltuieli indecente cum ar fi chiria plătită de la buget pentru palatul de 46 camere în care locuiește, sau pentru firma de consultanță care trebuie să îl învețe cum să aștepte pe la ușile din Washington care nu i se vor deschide niciodată.
Pe lângă aceasta, Andrei Muraru a devenit demult incompatibil cu calitatea de ambasador și ar fi trebuit retras de la post din motive disciplinare.
- Andrei Muraru a încălcat Codul Etic pentru Corpul Diplomatic si Consular al României adoptat prin O.M. nr 890/2.04.2014, prin nerespectarea imparțialității politice, ca urmare a implicării sale în politica internă românească.
- Andrei Muraru a încălcat Convenția de la Viena din 18 aprilie 1961 ratificată de România prin amestecul în treburile interne ale SUA, prin susținerea fățișă a unui candidat la alegeri.
2. Propunerea disperată a premierului Marcel Ciolacu este doar o tentativă de cosmetizare a eșecului de politică externă, deoarece înghețarea relației bilaterale România – SUA este o consecință a politicii gresite și antinaționale a regimului de la București. Convingerea premierului că parteneriatul strategic cu SUA poate fi redresat datorită calităților personale ale unui așa-zis trimis special reprezintă încă o dovadă a primitivismului politic de care dă dovadă Marcel Ciolacu.
3. Nu există în legile României calitatea de trimis special sau emisar special. Marcel Ciolacu ar trebui să găsească o calitate oficială deja prevăzută în lege pentru persoana respectivă.
Pentru ca așa-zisul “trimis special” al lui Marcel Ciolacu să beneficieze de imunitate diplomatică, acesta ar trebui să fie diplomat acreditat de România în SUA, indiferent de calitatea sa anterioară numirii ca “trimis special”.
“Trimisul special” ar trebui să aibă autorizație de acces la informații clasificate eliberată de ORNISS, pentru a-și putea îndeplini atribuțiunile de serviciu. Pentru nivelul “Strict secret”, legea prevede un termen de 60 zile lucrătoare, la care se adaugă alte 14 zile lucrătoare pe durata circuitului documentelor între instituții. “Trimisul special” al lui Marcel Ciolacu ar putea să își intre în atribuțiuni și să își înceapă misiunea cel mai devreme peste trei luni, când Marcel Ciolacu ar putea să nu mai fie prim ministru și Ilie Bolojan cu siguranță nu va mai fi președinte interimar.
Crearea poziției de așa-zis trimis special în paralel cu cea de ambasador este nefuncțională și poate duce la situații ridicole. Pentru a comunica cu președintele sau cu primul ministru așa-zisul trimis special ar trebui să folosească cifrul de stat din Ambasada României de la Washington, însă nu va putea face acest lucru fără semnătura ambasadorului pentru fiecare comunicare în parte. Ar rezulta așadar că “trimisul special” nu va putea activa fără aprobarea ambasadorului Andrei Muraru. Deci propunerea lui Marcel Ciolacu de numire a unui “trimis special”, ar fi doar o cosmetizare, pentru ca adevăratul trimis ar fi tot Andrei Muraru, pe care Ciolacu refuză să îl schimbe.
4. Considerăm că propunerea fluturată de premierul Marcel Ciolacu de numire a unui român-american în funcția fantasmagorică de “trimis special” este doar o tentativă de a responsabiliza diaspora românească din SUA pentru precizibilele eșecuri pe care le va înregistra în continuare în politica externă regimul hibrid de la București.