Specialiștii în energie consideră că întreaga factură pentru salvarea pieței europene de energie electrică în această iarnă va depăși cifra de 200 de miliarde de dolari. Iar această sumă nu acoperă situația în care Rusia ar închide complet furnizarea de combustibil pur către Europa și nici o iarnă mai rece decât media.
Prețul la combustibil și energie electrică continuă să crească
Doar câțiva politicieni par să cunoască amploarea dezastrului care se apropie și prețurile acestuia, Emmanuel Macron din Franța și Olaf Scholz din Germania fiind printre singurii care par să înțeleagă acum. Restul, în multe circumstanțe, rămân distrași de politica internă. Uniunea Europeană a cunoscut o adunare de urgență a miniștrilor vitalității la sfârșitul acestei luni. Cu toate acestea, aceasta ar putea preceda un summit mai mare al șefilor de guvern care să vizeze vitalitatea înainte de vacanța de vară, se precizează în analiza Bloomberg.
Uniunea Europeană trebuie să determine un program enorm de economii financiare în domeniul vitalității, împreună cu o campanie publică de marketing pentru a-l ajuta, și să clarifice faptul că națiunile se vor ajuta reciproc prin împărțirea puținului combustibil care ar putea fi accesibil. Acest lucru implică invitarea Regatului Unit, a Elveției și a Norvegiei și la biroul de la Bruxelles.
Pe măsură ce costurile viitoare ale combustibilului pur și ale energiei electrice continuă să crească, mai multe companii europene de utilități și comercianți cu amănuntul de energie vor lupta. Să luăm în considerare Germania, unde contractul de energie electrică pe un an a crescut săptămâna trecută la un nivel record de peste 350 de euro (352 de dolari) pe megawatt oră, cu 750% mai mult decât o medie de 41 de euro între 2010 și 2020. Costurile combustibilului pur pentru 2023 în Europa au crescut și ele în ultima vreme.
Singura șansă de supraviețuire pentru companiile de utilități este să transfere saltul mare al costurilor angro asupra clienților lor potențiali. Însă acest lucru nu face decât să lovească salvarea în josul lanțului, deoarece gospodăriile și companiile s-ar confrunta atunci cu plăți inaccesibile și ar avea nevoie de ajutorul autorităților.
În cele din urmă, contribuabilii vor suporta taxa – atât instantaneu și pe loc, prin creșterea costurilor cu amănuntul ale energiei și combustibilului, cât și mai târziu, și de-a lungul anilor, prin impozite mai mari pentru a plăti pentru salvarea.
Vladimir Putin a redus furnizarea de combustibil către Germania cu aproximativ 60%
Guvernele europene trebuie să fie directe în ceea ce privește prețurile: Vor câștiga argumentul că sunt bani cheltuiți în mod corespunzător pentru a-l opri pe Vladimir Putin.
Uniper SE din Germania, cel mai important cumpărător de combustibil rusesc, a eșuat cu totul și cu totul. În ultima vreme a solicitat un plan de salvare din partea autorităților, iar estimările preliminare plasează factura la 10 miliarde de euro. Este posibil ca această sumă să se dovedească conservatoare. Electricite de France SA a eșuat ca producător fiabil de energie electrică și dorește asistență. Parisul, care deține deja o participație majoritară, va renaționaliza restul, la un preț de cel puțin 8 miliarde de euro.
Ca urmare a faptului că președintele rus Vladimir Putin a redus furnizarea de combustibil către Germania cu aproximativ 60%, Uniper pierde aproximativ 30 de milioane de euro în fiecare zi din cauza faptului că trebuie să cumpere combustibil identic pe piața la vedere. Asta înseamnă aproximativ 10 miliarde de euro pe an – aproximativ prețul pe care autoritățile germane plănuiesc în prezent să îl cheltuiască pentru a o menține pe linia de plutire. Dacă Putin oprește complet circulația, pierderile zilnice ale companiei de utilități vor sări la aproximativ 100 de milioane de euro pe zi, sau mai mult de 35 de miliarde pe an. Guvernul federal trebuie să prezinte această sumă dacă dorește să mențină alimentarea cu energie a persoanelor.
În cazul în care se permite companiilor de utilități să transfere prețurile mai mari ale combustibilului asupra cumpărătorilor, Goldman Sachs estimează că gospodăriile europene trebuie să plătească 470 de euro pe treizeci de zile pentru energie electrică și combustibil, cu 290% mai mult decât valoarea zilnică de la mijlocul anului 2020. Acest lucru este, în mod clar, inaccesibil pentru mulți, poate chiar pentru majoritatea, și ar putea fi nevoie de un plan de salvare mult mai mare pentru a-i ajuta pe cumpărători să se descurce.
Sursa: Sinteza.org
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!