Dispreț contra cost de la „Union Fenosa”
Din păcate, este și una proastă, pe care managementul local al acestei companii – altfel respectabilă, având în vedere că anul acesta împlinește 100 de ani de la înființare – fie că este incapabil să îl schimbe, fie nici nu este interesat de acest lucru, considerând țara noastră o piață secundară pentru companie și tratând cu dispreț consumatorii care, nu-i așa, oricum nu au de ales, aceasta fiind, deocamdată, singura variantă pentru a primi kilowații necesari uzului casnic sau industrial. Nu întâmplător, imaginea publică în R. Moldova a acestei firme este una nepotrivită, ca să folosim un eufemism.
„Operativitate” pe dos…
Cu ce s-au ales moldovenii după venirea „Union Fenosa” aici, în anul 2000? Cu prețuri europene la energie electrică, deși salariile lor sunt de cel puțin de zece ori mai mici decât cele ale occidentalilor. Cu o calitate a serviciilor îndoielnică, fie că este vorba despre furnizarea de energie electrică, fie că este vorba despre serviciile de întreținere sau reparații a avariilor. Practic, aproape toți cei care au avut o problemă cu rețelele de energie electrică au avut ocazia să testeze pe propria lor piele „operativitatea” societății. Nu dă Doamne ghinionul să ai o avarie în prag de weekend, și e aproape sigur că vei sta la lumânare și vei privi în beznă cum ți se strică mâncarea în frigider, pentru că termenul de 6 ore în care ți se promite o echipă operativă se dublează sau, dacă ai curaj să reproșezi ceva dispecerului de serviciu, ți se triplează. Să mai vorbim despre celebrele fluctuații de curent care pun pe butuci aparatura electrocasnică înainte de termen? Poate altă dată… Asta în ceea ce privește consumatorii casnici.
Tratament egal pentru firme
Dacă e vorba despre un agent economic care nu și-a dezvoltat un business care poate funcționa și la lumina lămpii cu gaz sau a lanternelor cu baterii, aici situația se complică, pentru că avariile de rețea generează pierderi sensibil mai grave decât o oală cu borș alterat și un pachet de nervi gratuit. Aici momentele de isterie costă mai mult decât suma kilowaților nelivrați înmulțită cu 100. Nepăsarea cu care ești tratat însă e direct proporțională. „Union Fenosa” își poate permite să îți întrerupă furnizarea de energie electrică, fără a catadicsi să-l anunțe despre asta pe contribuabilul care, conștiincios, își achită facturile, lună de lună, de teama sancțiunilor din partea furnizorului. Care penalități, apropo, nu întârzie niciodată. Nu anunță, cel puțin nu în mod oficial, cu semnătură de luare la cunoștință, cu preîntâmpinare în timp util, ca să îți iei măsurile necesare pentru a evita pierderile, așa cum se practică în zona de unde „Union Fenosa” a venit să ne fericească pe noi cu avantajele energiei electrice.
Nu știe stânga ce face dreapta
Nu mai demult decât în această săptămână, marți, „Union Fenosa” a considerat că e momentul să își arate mușchii voinței și față de locuitorii din zona centrală a capitalei. Să simtă și ei cum e să fii deservit de către o companie monopolistă. Între cei lăsați fără curent se afla și redacția TIMPUL. Așa cum era normal, am sunat la dispecerat, unde am fost anunțați că o echipă va sosi în cel mai scurt timp să remedieze defecțiunea. Ulterior, de la purtătorul de cuvânt al companiei am aflat că furtuna de luni seara provocase o avarie care trebuia remediată și asta ar fi rațiunea pentru care furnizarea energiei a fost întreruptă. OK, se mai întâmplă ca stânga să nu știe ce face dreapta și la alte companii. Odată cu trecerea timpului și apariția pericolului suspendării ediției de a doua zi a publicației noastre, cu toate consecințele dezastruoase, lipsirea abonaților de ziar, potențiala pierdere a clienților de publicitate etc., am insistat să ajungem la un manager al companiei. Surpriză, acesta, după ce s-a documentat, ne-a informat că e vorba despre o lucrare programată din timp și care trebuia anunțată agenților economici. O asemenea informație nu a ajuns însă niciodată la redacția noastră. La insistențele noastre de a se relua furnizarea energiei, după alte câteva ceasuri și alte convorbiri telefonice, am fost trimiși brutal „la plimbare” pentru că domnia sa, managerul, a argumentat că avea și alți clienți, cu facturi mai impozante, cărora trebuia să le acorde atenție. Așa o fi, numai că nu frumusețea vocii lui, ci problema creată de „Union Fenosa Moldova” era motivul convorbirilor noastre cu dânsul. În fine, după mai bine de 6 ore de nervi și tensiune (din păcate, nu electrică), a fost reluată furnizarea energiei și am reușit, la limită, să edităm ziarul. Măcar noi să îi ținem la… curent pe clienții noștri, dacă „Union Fenosa” nu e preocupată de abonații proprii.
TIMPUL
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!