Atitudini

E închis, vă rugăm nu insistaţi

Cu câteva săptămâni în urmă, am uitat un obiect într-un taxi. Am sunat a doua zi la dispecerat. Am spus că am comandat maşină de la ei (14999), am dat adresa la care i-am chemat şi adresa la care m-am deplasat. Am dat chiar şi indicele maşinii, fiindcă acum, când facem o comandă de la telefonul mobil, ni se confirmă timpul şi maşina – inclusiv culoarea – printr-un sms.

Le-am explicat care e pierderea şi i-am rugat să ia legătura cu şoferul respectiv pentru a-l întreba dacă nu a găsit obiectul uitat de noi. Ne-au dat un număr – de la administraţie – şi ne-au spus să sunăm acolo. Am sunat, ne-au spus să revenim mai târziu. Apoi să revenim a doua zi. Apoi a fost weekend şi nu au lucrat.

Luni a sunat soţul din nou. Conform asigurărilor date, urma să revină ei cu un telefon peste trei minute. Am sunat noi peste două ore: „Nu a fost făcută comanda la noi”. Am luat-o de la capăt cu explicaţiile. Cum că avem mesajul dat de ei, avem indicele şi culoarea maşinii, avem ora şi data exactă la care s-a făcut solicitarea. Răspunsul: „Reveniţi!”.

Şi am revenit de câteva ori până seara. „Sunaţi mâine!”. Mâine: „Nu, nu aţi vorbit cu mine, despre ce e vorba?”. Din nou una şi aceeaşi simplă rugăminte. Peste o oră au găsit şoferul, peste alta – nu e el, sunt doi, îl caută pe celălalt. Peste alte cinci ore: „Nu, nu aţi vorbit cu mine!”, după aproape o săptămână le-am spus că vom suna la protecţia consumatorului şi ne-au spus că aşa e cel mai bine şi cel mai simplu. Însă de data asta chiar au revenit peste cinci minute şi ne-au spus că obiectul pierdut nu se află în posesia şoferului.

Şi atunci de ce a trebuit să sunăm o săptămână la rând? Nu era normal să afle din prima zi? Nu are cumva legătură cu faptul că noi am achitat deja serviciile lor, iar ei nu mai au nici obligaţii, nici bun-simţ? Oare chiar asta înseamnă în Moldova binecunoscuta expresie capitalistă „clientul are întotdeauna dreptate”?

Eu cred că „deservirea” la noi în ţară se face până ce clientul achită banul, iar apoi deviza celor care susţin că lucrează pentru noi se schimbă. De câte ori pe lună, săptămână, zi, aveţi impresia că cineva, imediat după ce v-a luat banul din mână, vă spune trântind telefonul „e închis, vă rugăm nu insistaţi”?

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *