Actualitate

În România vânzările de mașini hibrid s-au dublat

Ana Maria Toma: Faţă de o maşină clasică pe care am avut-o, când cheltuiam la 500 de lei pe benzină, acum am o medie de 250 de lei, s-au redus consumul şi costurile la jumătate.

272 de români au ales să-şi cumpere anul acesta o maşină hibrid. Principalele avantaje ale acestor mașini sunt consumul şi costurile reduse de întreţinere.

Aurelian şi-a făcut calcule.

Aurelian Bulgaru: Sunt luni la care consumul meu de combustibil la 1.500 de kilometri de mers în oraş este de 1,5 litri la suta de kilometri. Costul electricității este de 1leu/kw, și practic această maşină consumă 2kw/zi.

Există însă şi dezavantaje pentru cei care îşi cumpără o maşină hibrid sau una electrică!

Robert Stan, analist al pieţei auto: Trebuie să ai în vedere că o maşină electrică nu poate să meargă cu motorul pe care îl are la fel de mulţi kilometri pe care îi parcurge o maşină cu motor convenţional.

Iar infrastructura pentru alimentare este slab dezvoltată în România. Prize pentru modelele pentru care bateria trebuie încarcată electric sunt doar câteva pe străzile şi în benzinăriile din oraşele mari.

Există totuşi şI modele ce nu necesită Încărcare la priză. Acestea aduc atât costuri mici de service cât şI de întreţinere pentru proprietari. Preţurile la care pot fi cumpărate sunt însă cu 10 până la 30% mai mari faţă de modele clasice.

În prezent, cele mai multe maşinile hibrid şi electrice costă în jur de 20.000 de euro. Dar sunt şi variante mai ieftine.

Pentru că sunt maşini prietenoase cu mediul şi poluează la jumătate faţă de autoturismele clasice, cumpărătorii beneficiază şi de anumite facilităţi.

Nicoleta Gerea, director de vânzări al unui importator auto: Hibridele nu au taxă de primă înmatriculare, au 95% reducere la impozitul anual, pentru cei care îsi achiziționează prin programul RABLA beneficiază de o reducere suplimentară pentru că îşi achiziţionează un hibrid.

Statul acordă 735 de euro drept bonus, astfel încât, cu tot cu tichetele RABLA, suma care se scade din preţul total este de 2.200 de euro.

În ţările vestice subvenţiile pentru achiziţia maşinilor ecologice sunt de câteva ori mai mari decât la noi. 5.000 de euro în Olanda sau 10.000 de euro în Franţa. Poate şi acesta este motivul pentru care vânzările modelelor în România sunt printre cele mai mici din Europa.
 
Digi24.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *