S-au scumpit biletele la cursa Chișinău-București
Potrivit directorului general al Întreprinderii „Gară și Stații”, din data de 1 aprilie, prin aprobarea Ministerului Transporturilor, au fost majorate taxele la câteva curse de dimineață pe ruta Chișinău – București. Prețurile au crescut doar la companiile de transport auto privat: „Eugenia Crăciun”, „Știrbo – Tur”, „Gal Trans Service”.
„Majorarea prețurilor biletelor la companiile auto private nu depinde de noi, dar de agenții economici. Dacă avem confirmare de la Ministerul Transporturilor pentru majorarea taxei atunci noi doar îndeplinim cerințele. La rutele internaționale majorarea taxelor se face la paritate, adică transportatorii din Republica Moldova și Romania au ajuns la un numitor comun. Aceste companii au curse doar de dimineață. Prin urmare pentru rutele de seară taxa a rămas aceeași”, a menționat Vlad Zara, director general al Întreprinderii „Gară și Stații”.
Agenții economici s-au arătat revoltați de faptul că există șoferi care fac curse ilegale la București, astfel ei rămânând fără clienți. Ei spun că datorită concurenței pe piață venitul este foarte scăzut.
„Nu suntem de acord că prețul biletului ar trebui să rămână același. S-a majorat taxa deoarece s-au majorat costurile la motorină, cauciucuri, piese etc. Prețul nostru corespunde tarifelor mărfii. Întrebarea este de ce doar noi am majorat? Deoarece companiile paralele activează ilegal și ne pun în foarte mari dificultăți. Ei nu achită impozitele statului, au doar venit personal. Desigur oricine ar putea trăi pe munca altuia. Am fi bucuroși dacă Ministerul Transporturilor ar clarifica această situație punând o taxă fixă, astfel călătorii să își poată alege singuri cursele în funcție de preferințe”, a declarat Eugeniu Borș, conducător auto la cursa Chișinău – București.
Conducerea gării a ținut să remarce că deși multe unități de transport care aparțin gării sunt reutilate, ele corespund standardelor. Dar dacă călătorii aleg să meargă cu rutele ilegale, aceștia-și pun viața în pericol. Nimeni nu răspunde pentru siguranța lor.
„La Hâncești ne luptăm și acum cu această problemă din cauza imperfecțiunii legislației. Am făcut câteva acțiuni similare, în care au fost scoase din circulație două unități de transport care activau ilegal. Iar peste 2 luni după hotărârea instanței de judecată ei au început din nou să activeze. Schimbare începe de la noi, dar n-o putem face de unii singuri”, a subliniat Vlad Zara.
Victoria Baltag, stagiară
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!