Chișinău

Trafic infernal pe străzile Chişinăului…

Motivul însă poate fi diferit. Unii consideră că ambuteiajele se produc din cauza numărului mare de maşini şi pietoni, care „se încurcă unii pe alţii”. „Poliţiştii stau la dos şi pândesc bani, dar nu reglementează circulaţia”, ar mai fi o opinie. Alţii însă sunt de părere că motivul situaţiei rutiere stresante îl constituie drumurile care se află într-o stare deplorabilă…

Şeful poliţiei municipale, Silviu Muşuc, consideră că numărul mic de colaboratori ai poliţiei rutiere şi şoferii nerăbdători creează traficul infernal din oraş. „Poliţia patrulează acolo unde circulă mult transport şi fluxul de persoane este mai mare. Colaboratorii PR activează în trei schimburi. Dimineaţa, la ora 07:00, poliţiştii sunt direcţionaţi pe străzile oraşului. Apoi, pe parcursul zilei, se face un bilanţ al celor mai aglomerate străzi şi colaboratorii sunt trimişi acolo. Seara în vizorul poliţiei se află instituţiile de agrement”, a spus Silviu Muşuc. „Cum să facă faţă 202 colaboratori, dintre care vreo 30 sunt plecaţi în concediu sau au certificat de boală, unui milion de cetăţeni? Apoi, în fiecare zi, au loc vreo 15-20 de accidente rutiere şi colaboratorii poliţiei trebuie să verifice circumstanţele fiecăruia dintre ele”, a adăugat şeful poliţiei municipale.

Potrivit lui, zilnic sunt întocmite peste 300 de procese-verbale şoferilor care şi-au parcat maşina neregulamentar. „Sigur, locuitorii oraşului sunt nemulţumiţi de trafic! Trebuie să nu-şi lase unităţile de transport oriunde, creând impedimente celorlalţi şoferi”, a replicat Silviu Muşuc.

Potrivit Biroului Naţional de Statistică, în anul 2008, în lunile ianuarie-septembrie, agenţii economici au importat 9.138 de autovehicule. În aceeaşi perioadă a anului 2009 au fost importate 3.786 de unităţi, în 2010 – 3.428, iar în 2011 – 4.365 de autovehicule. Astfel, se observă că a crescut mult numărul autovehiculelor care circulă pe străzile Chişinăului.

Viceprimarul Nistor Grozavu a menţionat mai multe soluţii care ar putea fluidiza traficul. „Este aprobat deja planul de amplasare a parcărilor multietajate subterane şi terestre. Dar acestea nu pot fi făcute într-un an sau doi. Prima se va da în exploatare parcarea de pe strada Decebal, a cărei construcţie este, practic, finisată, apoi – cea de lângă Memorialul „Eternitate”. Celelalte urmează să fie construite pe parcurs”, a spus Grozavu. „A doua soluţie sunt parcările de zi în centrul oraşului. A treia – excluderea locurilor înguste, care blochează transportul. De exemplu, pe strada Vasile Alecsandri s-ar putea circula în ambele sensuri, iar strada Alecu Russo va fi lărgită. O altă soluţie ar fi construirea unor străzi de legătură. De exemplu, continuarea străzii Studenţilor până în sectorul Ciocana”, a spus viceprimarul, menţionând că mai trebuie construite sensuri giratorii mari, precum şi aprobate noi scheme generale de transport, care vor reglementa numărul de străzi pe care circulaţia este cu sens unic.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *