Auto

Vehiculele electrice au cu aproape 80% mai multe probleme decât cele pe benzină, potrivit Consumer Reports

Proprietarii de vehicule electrice (VE) continuă să raporteze mult mai multe probleme cu vehiculele lor decât proprietarii de mașini convenționale sau hibride, conform ultimului sondaj anual de fiabilitate al autoturismelor realizat de Consumer Reports. Sondajul arată că, în medie, VE-urile din ultimii trei ani de model au avut cu 79% mai multe probleme decât mașinile convenționale. Bazat pe răspunsurile proprietarilor a peste 330.000 de vehicule, sondajul acoperă 20 de posibile zone de probleme, incluzând motorul, transmisia, motoarele electrice, scurgerile și sistemele de infotainment.

“Majoritatea mașinilor electrice de astăzi sunt fabricate fie de producători tradiționali care sunt noi în tehnologia VE, fie de companii ca Rivian care sunt noi în fabricarea de mașini”, spune Jake Fisher, director senior al testării auto la Consumer Reports. “Nu este surprinzător că întâmpină dificultăți inițiale și au nevoie de timp pentru a rezolva problemele.” Fisher menționează că unele dintre cele mai comune probleme raportate de proprietarii de VE sunt legate de motoarele electrice de tracțiune, încărcare și bateriile VE. Problemele de încărcare raportate de membri sunt legate de vehicul, nu de încărcătoarele de acasă sau publice.

Tesla, care construiește VE de mai bine de un deceniu, se află aproape de mijlocul clasamentului în ceea ce privește fiabilitatea mărcii. Modelul său Y, introdus pentru prima dată în anul model 2020, este recomandat de CR pentru prima dată anul acesta, cu proprietarii raportând mai puține probleme legate de suspensie, electronica din mașină și calitatea generală a construcției decât în anii anteriori. Modelul Y se alătură Modelului 3 în obținerea statutului CR Recommended.

“Modelele 3 și Y de la Tesla sunt acum punctul dulce în industria auto când vine vorba de construirea de mașini electrice”, spune Fisher. “Deși Tesla este încă o companie de mașini relativ nouă, are mai multă experiență în producerea de VE decât orice alt producător auto.”

“Deși componentele VE ale Tesla sunt în general fiabile, compania continuă să se lupte cu calitatea construcției vehiculelor sale”, spune Steven Elek, care conduce programul de analiză a datelor auto la CR. “Transmisiile Tesla sunt acum destul de solide în mare parte, dar proprietarii de Tesla raportează o mulțime de probleme de calitate a construcției, inclusiv vopsea neregulată, ornamente rupte, mânere de uși care nu funcționează și portbagaje care nu se închid. Toate acestea scad scorul de fiabilitate al mărcii.” (Consumer Reports include problemele de calitate a construcției care necesită reparații în calculele noastre de fiabilitate, dar acestea nu sunt ponderate la fel de mult ca problemele mai grave, cum ar fi cele cu motorul, transmisia sau transmisia.)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *