Economie

Vinurile moldovenești rămân puțin cunoscute în Germania

Din acest motiv, marile supermarketuri cum ar fi Rewe, Netto și Aldi nu le cumpără, iar pe masa unui german se va găsi mai curând o sticlă de vin francez sau italian.

Potrivit Uniunii Viticultorilor din Germania, în perioada noiembrie 2012-octombrie 2013, Republica Moldova a exportat pe piața germană vin în valoare 962 mii euro, iar Georgia – de 589 mii euro. Dacă luăm în considerație că, în total, în Germania se importă vin de 2,5 milarde de dolari, cota moldovenească și georgiană e de doar 0,04%, respectiv, 0,02%.

Liderul tradițional în exporturi de vin spre Germania rămâne Italia, care în perioada menționată a vândut pe piața germană vin în valoare de 909 milioane euro. Pe locul doi și trei se plasează Franța și Spania.

Cei mai importanți cumpărători de vinuri moldovenești și georgiene sunt restaurantele cu bucătării naționale și magazinele specializate pe produse regionale, susțin experții și importatorii. „Propunem vinurile georgiene ca un produs exotic”, spune Ingo Kohl, director de vânzări al compoaniei Fischer+Trezza din Stuttgart. Totodată el subliniază că interesul pentru astfel de vinuri crește. „Cred că e doar începutul. Înainte Germania importa mult mai puțin”, precizează Kohl.

El presupune că prețul mare este unul din motive pentru care cererea pentru vinurile georgiene rămâne mică: o sticlă de vin adus din Georgia costă între 15 și 25 de euro.

Experții consideră că producătorii moldoveni și georgieni au șanse mari să se afirme pe piața germană, deoarece vinurile lor nu sunt mai proaste decât cele italiene sau franceze, însă promovarea lor va lua mai mult timp. „Aici concurența e foarte mare, piața e supraîncărcată. Pentru a câștiga o reputație bună, trebuie să treci un drum foarte dificil”, susițe Hermann Pilz de la revista Weinwirtschaft.

În pofida greutăților, vinificatorii din Georgia și Republica Moldova se lupăt pentru piața germană. Numărul participanților la cel mai mare târg de profil din Düsseldorf, ProWein, crește în fiecare an. La târgul din 2013 au participat 17 companii și vinificatori din Republica Moldova. Cu doar doi ani înainte, la târg a fost prezentă doar o singură companie moldovenească.  

Ogranizatorul ProWein, Messe Düsseldorf, a informat DW că la ediția 2014 a târgului și-au confirmat participarea 18 companii din Moldova și 16 din Georgia. 

Timpul.md
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *