Comuniştii sau Cum nu trebuie să fie oamenii..
Atitudini

Comuniştii sau Cum nu trebuie să fie oamenii..

Filosofii afirmă că lumea este constituită din lucruri şi fiinţe, prin lucruri înţelegându-se orice există sau este creat: obiecte, gânduri,…
Sindromul Stockholm
Atitudini

Sindromul Stockholm

Fiind luaţi ostatici de jefuitorii unei bănci (1973), un grup de norvegieni la un moment dat au început să simpatizeze…
„Dictatura” democraţiei
Opinii și Editoriale

„Dictatura” democraţiei

Dumnezeu a sancţionat păcatul cunoaşterii primilor oameni prin înlocuirea necunoaşterii fără griji cu libertatea de a face opţiune. Dictatorii apar…
Blajinii şi mitul fericirii
Editorial

Blajinii şi mitul fericirii

O religie, ca să fie acceptată, fie şi de către un singur popor, trebuie să aibă răspunsuri la toate sau…
Jertfa cea nevăzută
Atitudini

Jertfa cea nevăzută

Fiul Domnului a coborât către noi în chip de om, asumându-şi jertfa vieţii pământeşti - ca să fie recunoscut şi…
Au ales răul
Atitudini

Au ales răul

„Cei mai mulţi oameni s-au lepădat de învăţăturile cele drepte; este ales răul mai mult decât binele. …  Ai grijă…
EDUCAŢIE: Principiul a fi şi mortul din noi
Atitudini

EDUCAŢIE: Principiul a fi şi mortul din noi

Generaţia a treia - această tot mai puţin plăcută categorie biosocială, care se pare că încurcă tot mai mult să…
Integrare şi discernământ
Atitudini

Integrare şi discernământ

Elaborarea conceptului educaţional naţional-european în anii pre- şi post-independenţă a fost ulterior convertit abil într-un proces declarat ca unul de…
Mitul multiculturalităţii
Opinii și Editoriale

Mitul multiculturalităţii

Declaraţiile recente ale şefilor de stat A. Merkel, D. Cameron şi N. Sarkozy cu privire la eşuarea multiculturalismului (concept) în…
Conştiinţa pedagogică
Atitudini

Conştiinţa pedagogică

Existenţa şi schimbarea fiinţei umane este dintotdeauna obiectul teoriei şi practicii educaţionale, deci al conştiinţei pedagogice, ea fiind responsabilă de…