Comuniştii sau Cum nu trebuie să fie oamenii..
Atitudini
18 iunie 2011
Comuniştii sau Cum nu trebuie să fie oamenii..
Filosofii afirmă că lumea este constituită din lucruri şi fiinţe, prin lucruri înţelegându-se orice există sau este creat: obiecte, gânduri,…
Sindromul Stockholm
Atitudini
10 iunie 2011
Sindromul Stockholm
Fiind luaţi ostatici de jefuitorii unei bănci (1973), un grup de norvegieni la un moment dat au început să simpatizeze…
„Dictatura” democraţiei
Opinii și Editoriale
14 mai 2011
„Dictatura” democraţiei
Dumnezeu a sancţionat păcatul cunoaşterii primilor oameni prin înlocuirea necunoaşterii fără griji cu libertatea de a face opţiune. Dictatorii apar…
Blajinii şi mitul fericirii
Editorial
29 aprilie 2011
Blajinii şi mitul fericirii
O religie, ca să fie acceptată, fie şi de către un singur popor, trebuie să aibă răspunsuri la toate sau…
Jertfa cea nevăzută
Atitudini
22 aprilie 2011
Jertfa cea nevăzută
Fiul Domnului a coborât către noi în chip de om, asumându-şi jertfa vieţii pământeşti - ca să fie recunoscut şi…
Au ales răul
Atitudini
8 aprilie 2011
Au ales răul
„Cei mai mulţi oameni s-au lepădat de învăţăturile cele drepte; este ales răul mai mult decât binele. … Ai grijă…
EDUCAŢIE: Principiul a fi şi mortul din noi
Atitudini
18 martie 2011
EDUCAŢIE: Principiul a fi şi mortul din noi
Generaţia a treia - această tot mai puţin plăcută categorie biosocială, care se pare că încurcă tot mai mult să…
Integrare şi discernământ
Atitudini
4 martie 2011
Integrare şi discernământ
Elaborarea conceptului educaţional naţional-european în anii pre- şi post-independenţă a fost ulterior convertit abil într-un proces declarat ca unul de…
Mitul multiculturalităţii
Opinii și Editoriale
18 februarie 2011
Mitul multiculturalităţii
Declaraţiile recente ale şefilor de stat A. Merkel, D. Cameron şi N. Sarkozy cu privire la eşuarea multiculturalismului (concept) în…
Conştiinţa pedagogică
Atitudini
4 februarie 2011
Conştiinţa pedagogică
Existenţa şi schimbarea fiinţei umane este dintotdeauna obiectul teoriei şi practicii educaţionale, deci al conştiinţei pedagogice, ea fiind responsabilă de…