Ce ne dorim să obținem prin educație?
Cultură

Ce ne dorim să obținem prin educație?

Motto: Capacitatea omului de a face opțiune profesor universitar nu este opțională, ci congenitală  
(EDUCAȚIE) VLAD PÂSLARU: Vânătorii-profitori din ştiinţele educaţiei
Opinii și Editoriale

(EDUCAȚIE) VLAD PÂSLARU: Vânătorii-profitori din ştiinţele educaţiei

Pe când oamenii încă nu se separaseră de natură prin educație, adică prin „avansare din natură în cultură”, ei se…
Șaptezeci și trei!
Editorial

Șaptezeci și trei!

Acesta este numărul exact de principii pe care va trebui să le cunoască, să le aplice și/sau să le promoveze…
Identitate, patriotism și educație (II)
Comentariu

Identitate, patriotism și educație (II)

Falsificarea identității și a patriei popoarelor ocupate nu e o acțiune tipică ruso-sovietică, ci una specifică ocupanților din toate timpurile,…
Identitate, patriotism și educație (I)
Atitudini

Identitate, patriotism și educație (I)

Astfel, orice Făt-Frumos din basmele populare românești pleacă în lume – domeniul experiențelor, dar și al alterității, necopt, cu o…
Schimbarea-adaptarea
Editorial

Schimbarea-adaptarea

O caracteristică definitorie a idealului/scopului educațional modern este capacitatea educatului de a se adapta oportun la o viață în permanentă…
(Im)Posibila educație: Semne
Cultură

(Im)Posibila educație: Semne

Americanii au zâmbit cu bonomie sinceră. Pe mine însă, cel care și-a dedicat întreaga viață formării cititorului de literatură și…
Fără zei şi principii
Atitudini

Fără zei şi principii

(poveste de iarnă)
Neprimirea jertfei
Atitudini

Neprimirea jertfei

Astfel numai, Părinte, eu pot să-ţi mulţumesc, Că tu mi-ai dat în lume norocul să trăiesc. M. Eminescu