CFM: Aproximativ trei mii de pasageri au plecat cu trenul din Chişinău spre Iaşi, în prima lună de la lansarea cursei
Potrivit datelor oferite de Calea Ferată a Moldovei, cu acelaşi mijloc de transport au revenit la Chişinău în perioada 30 septembrie – 30 octombrie, 2130 de pasageri.
Dacă de luni până vineri numărul pasagerilor este până în 60, în zilele de week-end peste 350 de persoane pleacă la Iaşi cu trenul modernizat la Paşcani.
Numărul record de pasageri, în perioada menţionată a fost înregistrat pe 24 octombrie, când spre Iaşi au plecat 347 de pasageri. Cel mai mic număr de pasageri care au ales această cursa a fost înregistrat în dată de 20 octombrie, 21 de pasageri.
În prima zi a acestei luni, 96 de persoane au călătorit cu trenul spre Iaşi.
Menţionăm că, miercuri, 30 septembrie, a intrat în circulaţie prima cursa feroviară directă între Chişinău şi Iaşi (gara Socola), fără transbordare la frontieră, anunţă Ministerul Transporturilor. Cursa este operată zilnic de trenuri ale oferatorului feroviar din Republica Moldova, modernizate la Paşcani, şi folosește o linie de cale ferată cu ecartament larg (1520 mm) specifică infrastructurii feroviare din Republica Moldova. Durata călătoriei este de circa trei ore.
România foloseşte o cale ferată cu ecartament (distanţă dintre fetele interioare ale celor două sine de cale ferată) standard de 1.435 mm, în timp ce Republica Moldova are o infrastructură feroviară bazată pe un ecartament larg, specific rusesc, de 1520 mm.Din acest motiv, legătură feroviară între cele două state s-a făcut mereu printr-un proces de transbordare în c re boghiurile (cuplul de patru roţi pe care este articulat şasiul locomotivelor şi al vagoanelor de cale ferată şi care le permite luarea curbelor) erau schimbate, proces ce ducea la creşterea timpilor de aşteptare şi de parcurgere a cursei.
Zilnic, două trenuri modernizate la Paşcani asigură legătură feroviară între România şi Republica Moldova, cu plecare din Chişinău la ora 6:54, iar din Socola la ora 17:17, după cum anunţă Ministerul Transporturilor. Garniturile de tren sunt dotate cu Wi-Fi şi aer condiţionat.
Vânzarea biletelor se face de către angajaţi ai Caii Ferate din Moldova, pentru ambele direcţii, anunţă Ministerul Transporturilor de la Bucureşti.
"La începutul lui septembrie, în cadrul ‘Reuniunii bilaterale a miniştrilor transporturilor’ de la Iaşi, dar şi a şedinţei de guvern comune de la Neptun, am stabilit cu Iurie Chirinciuc, Ministrul Transporturilor din Republica Moldova un Acord pentruintroducerea acestei curse care va face "legătură" feroviară între români. Decizia răspunde numeroaselor solicitări şi demersuri din partea cetăţenilor şi a autorităţilor locale din cele două ţări" a declarat Iulian Matache, Ministrul Transporturilor cu prilejul primei curse a trenului de la Chişinău la Iaşi.
Potrivit CFM (Calea Ferată din Moldova www.railway.md.), preţurile pentru nouă rută feroviară sunt:
> Vagon de clasa I – 230 lei (45.2 Ron)
> Vagon de clasa ÎI – 185 lei (36.35 Ron)
> Vagon de clasa III – 165 lei (32.42 Ron)
sursa: timpul.md