Cine se bate pentru funcția de director al televiziunii publice?
Termenul de depunere a dosarelor a expirat duminică, 9 septembrie. Astăzi, membrii Consiliului de Observatori (CO) urmează să verifice dosarele depuse de către candidați, alegerea președintelui postului public de televiziune fiind preconizată pentru vineri, 14 septembrie. Vă propunem mai jos, date cu privire la activitatea candidaților menționați, precum și obiectivele pe care și le propun aceștia pentru modernizarea postului public de televiziune.
Dorin Scobioală deține funcția de director general CAT STUDIO (Chișinău), corespondent Reuters Television (Londra), corespondent Antena 3 TV (București). Pe parcursul carierei sale a fost realizator al talk-show-ului „Seara Târziu cu Dorin Scobioală” (Prime TV), director (fondator) Știri Prime TV, coordonator Hub AICI TV (proiect USAID), precum și vice-director Departament „Actualităţi” Moldova 1 TV. În proiectul de intenție privind gestionarea – dezvoltarea televiziunii Moldova 1, Dorin Scobioală își propune „recucerirea publicului urban și a segmentului „activ” (25 – 45 ani), diversificarea grilei prin achiziționarea de producții realizate de studiourile independente, lansarea unor show-uri gen „Moldovenii au talent”, schimbarea formatului știrilor, rebranding și elaborarea unui pachet grafic unic al postului etc.
Vasile Grozavu este comentator politic. A ocupat funcția de redactor șef-adjunct al publicației „Capitala”, vice-director al Companiei „ORT-Moldova”, redactor șef-adjunct al Departamentului actualităţi al TVM, producător-prezentator al programului informativ „Mesager”. În proiectul de intenție privind dezvoltarea televiziunii, Vasile Grozavu menționează că „televiziunea publică trebuie să fie absolut independentă. Supremația legii și a Constituției sunt instrumentele de bază cu care Televiziunea Publică elaborează politica editorială”.
Ludmila Belcencova este autoarea și prezentatoarea proiectului „Priliudno.tv”. A fost deputat în Parlamentul RM, vice-președinte în domeniul politico-informațional al Companiei „NIT”. Ludmila Belcencova consideră că strategia de dezvoltare a televiziunii publice trebuie să conţină trei direcţii prioritare: realizarea emisiunilor interactive pentru tineri, majorarea numărului de emisiuni cu tentă socială, realizarea emisiunilor pentru persoane în etate.
Arcadie Gherasim este lector superior la catedra Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universităţii de Stat din Moldova, prezentator al emisiunii „Forum” la postul de radio „Vocea Basarabiei”. Candidatul a ocupat funcția de redactor-şef adjunct al ziarului TIMPUL, producător general și director al postului municipal de televiziune „Euro-TV Chişinău”, producător general la „Stil TV”, precum și director general TV Moldova. Printre obiectivele pe care și le-a propus Arcadie Gherasim se numără diversificarea produsului mediatic: analize, comentarii, dezbateri, investigaţii jurnalistice, documentare, emisiuni moderne despre şi pentru copii şi tineret, emisiuni de divertisment şi sportive, creşterea volumului de producţie originală etc.
Mircea Surdu este producătorul și moderatorul talk-show-ului „Bună seara” de la postul public de televiziune. Pentru dezvoltarea televiziunii, candidatul își propune să aplice un management modern, eficient și transparent, care să mobilizeze personalul actual și să atragă profesioniști din afara postului public de televiziune; să dezvolte parteneriate public-private ca o măsură alternativă de consolidare a grilei de emisie cu programe moderne și de calitate; să creeze condiții de muncă și de protecție socială care să pună în valoarea capacitățile angajaților televiziunii publice și să atragă alți profesioniști din domeniu.
Sorin Bucătaru este directorul Agenției de Publicitate „Promo Studio”. A activat în calitate de producător general și director general al postului „Jurnal TV”, director de programe și producător general Muz Tv Moldova, director de programe Euro TV etc. Sorin Bucătaru își propune restructurarea sistemului intern de funcționare, redirecționarea resurselor de producție, revizuirea politicii de cadre, reanimarea și promovarea produselor postului, asigurarea continuității reformelor din cadrul Departamentului Actualități, crearea Laboratorului Media.