Cristina Butnaru: „Smart-shopping” înseamnă să faci cumpărături conştient şi mai puţin intuitiv”
Ea ştie cel mai bine care este traseul pe care orice femeie sau bărbat ar trebui să-l urmeze ca să-şi poată defini propriul stil. „Pe lângă pasiunea pentru modă mai e nevoie să ţii cont de vârstă, venituri şi ocupaţie. Nu în ultimul rând, trebuie să-ţi placă frumosul”, crede intervievata noastră.
– Cum este să fii store managerul Companiei „Art-Vest”?
– Pot spune că este plăcut, cognitiv şi extrem de interesant. Nu doar pentru că am ocazia să mă întâlnesc zilnic cu persoane diferite ce activează în diverse domenii atât la noi, cât şi peste hotare, ci şi pentru faptul că sunt direct implicată în procesul de lucru – de la comanda colecţiei, la import, aranjare, promovare şi până la vânzarea colecţiilor. În plus, apelez la curajul şi răbdarea mea care mă ajută să fiu deschisă spre noi propuneri şi proiecte. Nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Fiecare zi e specială prin prisma provocărilor apărute. Acest post presupune creativitate, iniţiativă, gândire strategică şi dorinţa de a-ţi atinge obiectivele, motivându-ţi în acelaşi timp echipa.
– Trebuie să fii pasionată de modă ca să ajungi să lucrezi pentru o companie precum „Art-Vest”?
– Cu siguranţă, trebuie să-ţi placă frumosul. Intrând în colectiv, vrând-nevrând începi să-ţi schimbi obiceiurile atrăgând mai multă atenţie detaliilor, cum ar fi – ce îmbraci, cum te piepteni, cum te machiezi şi restul, deoarece anturajul ţi-o cere. Eu am deseori plăcerea să discut cu fetele pe tema stilului de viaţă corect, cum îl văd eu, ce acceptă ele. Suntem un colectiv tânăr în continuă schimbare şi dezvoltare.
– Când ai intrat pentru prima dată în unul dintre magazinele „Valentino”, „Zegna”, „D&G” sau „Moschino”, care a fost primul lucru cumpărat?
– Când am intrat prima dată în aceste magazine, scopul nu era să fac shopping, în general, eu fac shopping cu plăcere doar pe bd. Moscova 2 – aici am timp să mă gândesc, să încerc, să combin şi, în final, să fac alegerea perfectă. În Europa mintea mea e „business oriented” – analizez, studiez, pun întrebări, cercetez, adică acumulez informaţie pentru a lua anumite decizii în viitor.
– Care sunt cele mai interesante solicitări ale clienţilor tăi? A existat vreo misiune aproape imposibilă din partea vreunuia din ei?
– Clienţii noştri sunt destul de modeşti, şi nu spun acest lucru cu bucurie. Chiar am fi nespus de încântaţi să fim provocaţi, să ne vină din partea clienţilor „misiuni mai speciale”. Astfel, am avea posibilitatea să mărim spectrul serviciilor noastre şi să nu ghicim care ar fi cerinţele clienţilor. Oricum, întotdeauna comunicăm şi îi întrebăm ce anume i-ar interesa. Un studiu în acest sens ne-a motivat să lansăm în anul care vine serviciul „Personal shopper”. Conceptul de personal shopper presupune lucrul individual, şi anume: clientul telefonează şi ne informează că are nevoie de o ţinută formală pentru seară, evenimentul fiind o întâlnire oficială cu un ambasador; clientul nu are timp nici să vină la magazin, nici să plece acasă. În acest caz, noi îi pregătim câteva lookuri (cămaşă, costum, cravată, ciorapi, pantofi şi alte accesorii, dacă este necesar), venim la el în oficiu sau unde-i convine lui, iar el alege ţinuta care-i place. Livrarea poate fi făcută şi la aeroport, şi la oficiu sau acasă. Dar înainte de toate clientul trebuie să vină în magazin pentru ca noi să-i luăm măsurile necesare.
– Îţi aduci aminte de primii clienţi?
– Da. Şi astăzi lucrez cu o parte din ei şi-mi face o plăcere extraordinară. De atunci, de când am început a lucra în calitate de consultant în Magazinul FERRE au trecut zece ani, normal că multe s-au schimbat – clienţii, cerinţele, oferta, regulile, dar nu-mi închipui să fi început acest drum lung fără ca să trec toate aceste etape.
– Ce te-a determinat să urmezi MBA-ul în Slovenia? Care au fost beneficiile pe care le-ai resimţit după ce ai urmat acest program?
– Necesitatea de a ieşi din acea „confort zone” în care intrasem şi să fiu provocată de noi abordări de economie, strategie, business, cultură ş.a. Ultimii ani am pus accentul pe fashion ca domeniu de activitate şi acumulam informaţia mai mult din această perspectivă, moda este un domeniu care se modifică, dar din punctul meu de vedere este destul de predictibilă. Acest masterat mi-a revoluţionat binişor paradigmele.
– Care sunt lucrurile în faţa cărora nu poţi rezista?
– Nu pot rezista în faţa unei ciocolate handmade, dar lupt cu această dependenţă şi consider că reuşesc să fac de minune acest lucru. Cumpăr multe cărţi, diferite ca tematică, chiar dacă acum nu am timp să le citesc, încă nu am timp. Încerc un sentiment de satisfacţie atunci când reuşesc să îndeplinesc unele mici dorinţe ale oamenilor dragi mie.
– Cum te asiguri că iei cele mai bune decizii posibile?
– Cea mai bună decizie nu există. Putem face strategii şi planuri pe termen scurt sau lung, putem presupune ce factori ar putea influenţa şi putem lua o decizie anumită, dar probabilitatea că nimic nu se va schimba e minimă, respectiv decizia luată trebuie readaptată. Când iau o decizie anumită, pe lângă logică şi competenţele analitice, mă bazez şi pe intuiţie, şi pe emoţii.
– Cum te încurajezi în momentele grele?
– Încerc să trăiesc astfel încât viaţa şi stările mele interioare să nu fie total dependente de activitatea mea profesională. Tind să văd lucrurile frumoase în toate situaţiile, chiar şi în cele neplăcute. În general, îmi iau ceva timp doar pentru mine, mă înconjor cu ceea ce-mi face plăcere şi trec peste.
– Ce îţi place cel mai mult la jobul tău şi ce îţi displace cel mai tare?
– Îmi place că am mult spaţiu de manevră, am libertatea de a propune, de a încerca ceva nou sau de a lua decizii. Îmi place că am posibilitatea să comunic cu persoane interesante şi, de ce nu, că aflu cu vreo jumătate de an înainte despre tendinţele noului sezon. Nu obişnuiesc să mă victimizez, din acest motiv nu pot enumera ceva ce nu-mi place.
– Spune-ne, după părerea ta, cum se îmbracă femeile din Moldova?
– Pentru a răspunde la această întrebare, ar trebui să clasific femeile în funcţie de vârstă, venituri şi ocupaţie şi să le analizez pe fiecare în parte. În ceea ce mă priveşte, sunt foarte critică. Chiar nu înţeleg de ce unele persoane nu atrag nicio atenţie garderobei şi nu se preocupă de imaginea lor. Înţeleg şi părul vopsit în roşu-intens – dacă atitudinea şi ocupaţia acelei persoane sunt în armonie cu imaginea pe care o are.
– Care sunt must-have-urile care rezistă în timp, devenind piese-cheie în ţinuta unei femei?
– Geanta, paltonul şi frizura. Sunt trei lucruri la care eu cel mai mult atrag atenţie şi în care investesc.
– Ce presupune smart-shoppingul?
– Înseamnă să ai un stil al tău bine definit sau care abia se dezvoltă, înseamnă să faci cumpărături conştient şi mai puţin intuitiv: gândeşti lookul, îl probezi şi apoi faci alegerea finală. În perioada 14 noiembrie – 22 decembrie „Art-Vest” oferă posibilitatea tuturor femeilor să creeze un total look cu brandurile D&G şi Moschino sub forma unui concurs. Tot ce trebuie ele să facă este să vină în unul din magazinele noastre, să creeze o ţinută cu piesele vestimentare D&G şi Moschino, să se fotografieze aşa şi să ne trimită poza pe adresa de e-mail aliceintarahainelor@gmail.com. Validarea în concurs se va face dacă devii fan al paginii „Art-Vest” pe Facebook. Mai multe detalii puteţi afla accesând blogul companiei www. aliceintarahainelor.md.
Evelina Sakurova
Timpul Suplimentul Femeia
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!