Economie

Cum își selectează băncile clienții: cine poate obține aprobarea pentru un credit?

Înainte de a primi o decizie privind împrumuturile de la o bancă, clientul trece printr-o procedură de verificare în mai multe etape. Mulți oameni sunt interesați de ce în lumea modernă nu se practică o procedură simplificată pentru depunerea unei cereri, analizarea identității și emiterea baniilor. Nu trebuie uitat că majoritatea proceselor sunt automatizate. Dar pentru că există mai multe etape de analiză, întreaga procedură pare să dureze mai mult timp din partea clientului. Pentru a afla cum verifică băncile identitatea unui client, ce este scoring-ul și cum se utilizează istoricul de credit, citiți mai departe.

Ce este scoring-ul și istoria creditară?

Creditorii folosesc un sistem de scoring, sau un sistem numeric, pentru a măsura probabilitatea ca un debitor să ramburseze banii împrumutați. Acesta este creat prin atribuirea de puncte diferitelor atribute legate de bonitatea solicitantului.

Sistemul de scoring permite creditorilor și altor instituții financiare să determine bonitatea unei persoane. Unele organizații financiare își stabilesc propria metodă de evaluare a creditelor.

Mulți factori afectează ratingurile de credit atribuite prin intermediul sistemelor. Factorii includ dobânzile la plăți, durata utilizării împrumutului, valoarea datoriei unei persoane și tipurile de datorii pe care le are acea persoană. Pentru fiecare dintre aceste puncte se acordă câte un punct. Cu cât numărul este mai mare, cu atât este mai mare ratingul de credit al persoanei. Disciplina în ceea ce privește obligațiile de credit este ceea ce înseamnă un istoric de credit.

Creditorii folosesc aceste metode pentru a determina gradul de risc la care este expus un anumit debitor dacă decid să îi acorde un credit MD. Aceste cifre se bazează pe risc.

Dacă o persoană are un rating scăzut sau un istoric de credit rău, este probabil să plătească mai mult pentru a împrumuta bani pentru a cumpăra o casă sau pentru a cumpăra o mașină decât o persoană cu un rating de credit mai mare. În timp ce sistemele de scoring a creditelor stabilesc linii directoare, companiile individuale determină ce nivel este acceptabil și cât de mult interes să perceapă.

De ce angajații băncii verifică personal clientul?

În cele mai multe cazuri, atunci când clientul are nevoie de credit cu destinație specială, angajatul băncii vă poate solicita să veniți personal la sucursală sau să vorbiți cu el la telefon. Această măsură este necesară pentru a clarifica unele detalii care nu sunt suficiente pentru o decizie finală privind emiterea banilor. De exemplu, dacă o persoană a solicitat o sumă mai mare decât își poate permite, dar în același timp are un rating de credit ridicat. Un angajat al băncii poate pune următoarele întrebări:

  • cum intenționează împrumutatul să ramburseze o sumă atât de mare;
  • de ce are nevoie de ea;
  • dacă gata să fie creditat pentru o sumă mai mică, deoarece banca nu este încă pregătită să-i furnizeze cea pe care clientul a solicitat-o;
  • dacă poate oferi garanții etc.

Ce trebuie să faceți dacă nu există istoric de credit și rating?

În acest caz, nu mergeți direct la bancă, deoarece 90% din cazuri vor fi respinse. În acest moment, trebuie să vă construiți un istoric de credit și să vă îmbunătățiți ratingul de credit. Acest lucru se poate face contactând organizațiile de microfinanțare cu o cerere de credit online. Există cerințe loiale pentru debitori, ceea ce permite tuturor să obțină un credit bun. Astfel, cu împrumuturi alternative și rambursare la timp, puteți obține un istoric de credit complet și de înaltă calitate.

Puteţi urmări ştirile Timpul.md şi pe Facebook!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.