Actualitate

‘Dacă sunt îndeplinite, suntem de acord cu Air Schengen’

Ministerul austriac de Interne a transmis care sunt condițiile Austriei pentru a accepta România în Schengen, însă doar pentru transportul pe cale aeriană. Austria a formulat trei condiții pentru a ridica controalele pentru România la frontierele aeriene, frontierele terestre fiind un subiect separat, potrivit digi24.ro.

1. Consolidarea în continuare a protecției la frontierele externe ale Uniunii Europene.

Prezența Frontex (poliția de frontieră a Uniunii Europene – n.r.) la frontiera bulgaro-turcă ar trebui să fie cel puțin triplată şi trebuie crescut “substanțial” sprijinul financiar pentru protecția frontierelor externe bulgare și române.

2. Controale consolidate la frontieră la frontierele terestre dintre Bulgaria și România, precum și dintre România și Ungaria.

3. “Asumați-vă responsabilitatea pentru migranții care au sosit ilegal în Austria” – este a treia condiție formulată de Ministerul austriac de Interne.

“Dacă aceste condiții sunt îndeplinite, Austria poate fi de acord cu (primirea României în) Air Schengen” (pentru spațiul aerian – n.r.), se mai arată în răspunsul de la Viena.

Austria, de acord ca România să intre în Schengen cu aeroporturile

Austria și-a flexibilizat poziția în ceea ce privește spațiul Schengen și este de acord cu ridicarea granițelor aeriene pentru România, a anunțat premierul Marcel Ciolacu.

Potrivit presei de la Viena, care citează surse din Ministerul de Interne, România ar putea să scape de controalele pe aeroporturi dacă țara noastră și Comisia Europeană vor accepta o serie de cereri.

Un anunț oficial urmează să fie făcut săptămâna viitoare, atunci când ministrul austriac Gerhard Karner va participa la un summit în Slovenia, alături de omologul său român, Cătălin Predoiu.

Potrivit presei austriece, ministrul de Interne Gerhard Karner ar putea fi de acord cu eliminarea controalelor în traficul aerian, însă granițele terestre și-ar păstra statutul actual.

Astfel, România și Bulgaria nu ar deveni oficial membre Schengen, ceea ce înseamnă că pentru transportatorii rutieri de marfă nu va exista nicio îmbunătățire a situației.

Informațiile din presa de la Viena vin la doar câteva zile după ce Austria s-a opus din nou ferm aderării României și Bulgariei la Schengen.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Adrian Popa

Adrian Popa a urmat mai multe programe de formare academică în țară și străinătate, are pregătire în domeniile științe politice, relații internaționale și studii de securitate.

comentarii

  1. Acceptul pt aeroporturi a fost dat de Austria prin interventia președintele Congresului Mondial Evreiesc, Ronald Lauder, cu care Marcel Ciolacu a discutat recent in SUA. Schengen-ul nu se datoreaza Austriei, cu presiunii SUA prin evrei !!!

  2. Adica azilantii vin prin Croatia, Serbia, Slovenia, Ungaria, iar Romania sa fie obligata sa-i primeasca. Decat Schengen de asta , mai bine lipsa.

    1. Intr-adevar, Austria ne considera prostii prostilor, pt ca vrea ca Romania sa aduca pe teritoriul sau azilantii expulzati din Austria (sierieni, afgani, africani etc), in conditiile in care tratatul de aderare la UE, in care se precizeaza CLAR conditiile de aderare la spatiul de libera trecere denumit Schengen, la care Romania ar fi trebuit sa adere de cel putin zece ani in urma (cand presedinte era Basescu, pe care l-a durut in fund de problema asta), nu impune conditiile pe care Austria vrea sa le impuna acum Romaniei. De fapt Austria inceraca sa faca cu Romania ceea ce Italia face deja cu Albania, pe teritoriul careia a construit ghetouri pt azilantii expulzati in Italia. Numai ca Albania nu face parte din UE si nu a semnat nici un tratat cu UE, cum a semnat Romania la aderarea sa la UE. S-ar putea ca Ciolacu sa se mandreasca cu “margica” cu care a venit el din SUA (ca in povestea Punguta cu doi bani), insa planul Austriei este extraordinar de pervers.

  3. Dar…. castigul (si pierderile) pentru Romania nu se vad din transporturile aeriene de calatori. Marile castiguri ar fi pe baza portului Constanta, care ar deveni al doilea port ca marime din UE. Auzisem un prostovan care zicea asa: “dar nu avem autostrazi pt a transporta marfurile spre Ungaria”. Prostovane, marfa nu va merge cu tirul din Constanta, ci pe Dunare catre Germania. “Da, dar Constanta nu are infrastructura !” Eiii, daca vin marfurile, urmeaza dupa ele si infrastructura. Ceea ce este grav, insa, guvernul nu a vrut sa functioneze scanerele din port (si nici nu stiu daca le-a prins in bugetul pt 2024, la cate pensii speciale au pus acolo – pensionari la 45 de ani cu pensii mai mari decat salariile avute), pt a favoriza introducerea de marfuri nedeclarate sau declarate altceva decat real, pentru firme “de casa”. De aici si invazia de droguri, dar mai ales evaziune fiscala masiva din engros-urile bucurestene. Degeaba controlezi cu ANAF-ul in engros, cand trebuia sa faci asta in port ! Concluzia: intrarea asta cu transportul aerian de calatori nu incalazeste economia Romaniei, dar pastreaza marile castiguri in porturile din Olanda, Danemarca etc. Ronald Lauder i-a dat doar un mic os de ros lui Ciolacu in campania prezidentiala, cu care sa se laude; altfel ar fi fost daca era un Schengen complet (marfuri cu tirurile si prin portul Constanta, plus transport de persoane terestru).

  4. Deci Austria vrea sa tina in continuare Romania in afara Schengen, acceptand intrarea doar pe cale aeriana, iar pt asta Romania sa primeasca toti migrantii si islamistii ajunsi in Austria sau o mare parte din ei, pe care Austria nu ii vrea din motive bine intemeiate.
    S-a intalnit hotul cu prostul.
    Daca Romania accepta iar suntem prostii Europei.

    1. Exact, ai concluzionat foarte bine. Asta vrea Austria. lagar in Romania pt expulzatii din Austria. Ciuca si Ciolacu cica negociaza. Ce este de negociat aici, cand din capul locului nu e loc de tocmeala la ceva ce s-a semnat cu zeci de ani in urma ? Doar daca suntem prostii prostilor negociem dreptul nostru.

    2. Negocierile se poartă numai în ceea ce-i privește pe azilanții care au tranzitat România, cca 1-2 la sută din totalul celor din Austria.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *