Taximetristul șovin a fost dat afară!
În urmă cu mai bine de o lună, semnalam în cotidianul TIMPUL nemulțumirea unei cliente a unei firme de taximetrie din Chișinău, 14999, care a fost agresată verbal de unul dintre șoferii companiei. Potrivit plângerii domnișoarei, individul a avut un comportament violent după ce clienta i-a solicitat în limba română să fie transportată la o adresă din Chișinău. După ce a somat-o să repete destinația în limba rusă, susținând că nu vorbește „japoneza”, referindu-se la limba oficială a țării, taximetristul a fost pe punctul de a o evacua forțat din mașină, renunțând numai în urma unei discuții violente cu operatoarea de serviciu a companiei. Ca urmare a acestui incident neplăcut, clienta a făcut o sesizare la Agenția pentru Protecția Consumatorului.
CPQ 386 s-a vindecat de șovinism?
În urma controlului efectuat de inspectorii acestei organizații, incidentul a fost recunoscut de către reprezentanții societății „Iuris Brio”, administratorul companiei de transport care deține licența de taximetrie pentru 14999. Prin urmare, potrivit comunicatului emis de APC, firma și-a cerut scuze de la clientă și susține că l-a concediat pe șoferul agresiv care confundă limba română cu cea de stat din arhipelagul nipon. Posesorul autoturismului cu numărul de înmatriculare CPQ 386, fie învață acum diferențele dintre română și japoneză, fie și-a mutat obiceiurile șovine sub cupola de taxi a altei companii din Chișinău care va suporta consecințele lipsei lui de civilizație.
Important rămâne însă faptul că, atunci când își cunoaște drepturile – între care unul elementar este acela de a fi respectat, potrivit legii, și deservit în limba română oriunde solicită servicii –, un client poate învinge nesimțirea prestatorului de servicii și atrage asupra acestuia sancțiunile menite să îi aducă aminte că nu trăiește într-un sat fără câini, ci într-o țară care are legi și norme care trebuie respectate. Chiar și de cei care refuză să îi vorbească limba oficială.