Toshiba renunță la vânzarea de televizoare și electrocasnice în Rusia
Conform declarației șefului Toshiba Rusia, Hiroaki Tezuka, compania a abandonat complet piața de consum din Rusia.
Cei mai importanți concurenți ai Toshiba în Rusia sunt companiile sud-coreene LG și Samsung, iar Tezuka a explicat că Toshiba, care are o cotă pe piața televizoarelor din Rusia de 10%, nu poate concura cu cele două companii, care au o cotă de piață de aproximativ 70%.
Producătorul japonez de echipamente electronice Toshiba a raportat recent pierderi nete de 37,8 miliarde de yeni în ultimul an financiar, care s-a încheiat în luna martie 2015, și, în plus, s-a angajat să-și remanieze Consiliul de Administrație după un scandal contabil legat de manipularea rezultatelor în ultimii șase ani.
Directorul general de la Toshiba, Masashi Muromachi a anunțat în septembrie că vrea să restructureze operațiunile cu probleme și va revizui strategiile predecesorului său, care a demisionat în luna iulie, după scandal.
Companiile occidentale își reduc investițiile în Rusia, repatriază fondurile și discută cu băncile cu privire la opțiunile de acoperire a riscului valutar, totul în ideea de a-și proteja profiturile de deprecierea rublei și înrăutățirea prognozelor de creștere.
Producători auto, precum Volkswagen, Jaguar Land Rover, Audi și BMW, și-au redus operațiunile, în timp ce alte companii, precum retailerul finlandez Stockmann și producătorul de mobilă IKEA, vor să rămână pe această piață, dar urmăresc cu îngrijorare evoluțiile. Alte companii importante care și-au redus prezența în Rusia sunt Deutsche Bank, Coca Cola, PepsiCo și Adidas.
Rubla s-a depreciat anul trecut cu 50%, pe fondul scăderii prețului petrolului, dar și al aversiunii investitorilor față de activele rusești în urma sancțiunilor impuse Moscovei de statele occidentale.
sursa: agerpres.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!