Sănătate

10 alimente care sunt foarte BUNE pentru inima ta

Avocado

S-ar putea să ai impresia că avocado este un fruct minune care îți poate rezolva orice problemă. De fapt, acest lucru este parțial adevărat. Conform bazaar, avocado îți poate reduce nivelul de colesterol, astfel, îți poate reduce șansele de insuficiență cardiacă. În plus, fructul verde uleios conține mult potasiu, care previne mai multe boli ale sistemului cardiovascular.

Pește gras

Mitul potrivit căruia toate grăsimile sunt dăunătoare pentru inimă a fost demult risipit, dar este important să se separe grăsimile sănătoase de cele nesănătoase. Există două tipuri de acizi grași: saturați (răi) și nesaturați (buni). Primele reprezintă o amenințare serioasă pentru inimă, deoarece conțin lipoproteine ​​cu densitate scăzută („colesterol rău”), care se acumulează în vase și împiedică fluxul sanguin. Grăsimile nesaturate sunt esențiale pentru organism. Peștele gras conține toți acizii grași necesari, proteine ​​și multe oligoelemente utile care curăță vasele de sânge, le întăresc pereții și reduc semnificativ riscul de probleme cardiace.

Nuci

Nucile sunt un produs excelent pentru menținerea sănătății vasculare. Sunt bogate în acizi grași, în proteine ​​vegetale, vitamina E și magneziu, ele previn formarea plăcilor și acumularea de colesterol în vase, ceea ce previne și multe boli.

loading...

Ovăz

Fulgii de ovăz sunt recunoscuți ca având efecte protectoare asupra inimii deoarece pot reduce concentrația colesterolului (ca urmare a conținutului ridicat în fibre solubile). În combinație cu o dietă redusă în grăsimi, ovăzul scade riscurile bolilor cardiace ca urmare a conținutului în beta-glucan. De asemenea, potrivit, sfatulmedicului, fulgii de ovăz au și cantități optime de acid gras omega 3, magneziu, potasiu, folat, niacina și calciu. Specialiștii sugerează să combinăm fulgii de ovăz cu fructe de pădure proaspete, cu zmeură, căpșuni sau afine.

Ulei de masline

Da, din nou grăsimi nesaturate, dar ce să faci dacă acestea sunt poate cele mai importante componente ale sănătății vasculare. Acidul oleic mononesaturat găsit în uleiul de măsline protejează inima și reduce semnificativ riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral. Este mai bine să consumi ulei de măsline extravirgin, deoarece reține cantitatea maximă de nutrienți.

Cofeină

Cofeina protejează pereții vaselor de sânge de deteriorare și poluare și, de asemenea, previne dezvoltarea aterosclerozei și blocarea arterelor. Dacă nu ești iubitor de cafea, nicio problemă. Ceaiul verde nu conține mai puțină cofeină. Principalul lucru de reținut este că abuzul de cofeină poate avea consecințe negative, așa că nu trebuie să bei mai mult de două căni de ceai sau cafea pe zi.

Vin roșu

Vinul roșu aduce organismului flavonoizi, antioxidanți, polifenoli și catechine. Unele studii efectuate pe animalele de laborator au demonstrat faptul că vinul roșu conține o substanță cu reale efecte cardioprotectoare, numită resveratrol.

Rodie

Rodia curăță arterele înfundate și îmbunătățește fluxul sanguin. Fructele roșii conțin cantități mari de antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi care stimulează producția de oxid nitric în sânge. Adăugă semințe de rodie în cereale și salate sau consumă suc de rodie 100%.

Cereale integrale

Fibrele, care se găsesc în cantități mari în cerealele integrale, ajută la normalizarea nivelului de colesterol din sânge, protejând inima de diferite boli. Studii recente au arătat, de asemenea, că o dietă bogată în cereale integrale previne îngroșarea pereților arterelor. Astfel, arterele sunt responsabile pentru livrarea sângelui către toate organele vitale. Îngroșarea pereților lor provoacă apariția aterosclerozei și crește riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și accident vascular cerebral.

Broccoli

Ca și cerealele integrale, broccoli conține multe fibre, care au un efect benefic asupra sănătății vasculare. Legumele crucifere – broccoli, conopida și varza – ajută la prevenirea înfundării arterelor și protejează împotriva dezvoltării bolilor cardiovasculare.

Sursa: ea.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.