Actualitate

90 la sută dintre oamenii de pe planetă respiră aer poluat. În majoritatea capitalelor europene situația este CRITICĂ

OMS estimează că aproximativ şapte milioane de persoane îşi pierd viaţa în fiecare an ca rezultat al respirării aerului poluat, care afectează profund plămânii şi sistemul cardiovascular, provocând probleme de sănătate, inclusiv cancer pulmonar, boli cardiace şi infecţii respiratorii. În oraşele din ţările europene bogate speranţa medie de viaţă a scăzut cu două până la 24 de luni, în funcţie de nivelul de poluare al aerului, relevă studiul OMS, care precizează că majoritatea capitalelor europene nu respectă recomandările privind nivelurile maxime admise de agenţi poluanţi în atmosferă.

Cele mai bune rezultate obţinute în urma testelor afectuate se înregistrează în Tallin, Stockholm şi Dublin, unde nivelul de poluare este mai scăzut, la polul opus fiind Ankara, Skopje şi Tbilisi, unde nivelul de poluare a depăşit alarmant maximele admise. OMS susţine, însă, că din ce în ce mai multe ţări de pe glob au început să acţioneze pentru reducerea poluării.

„Liderii politici de la toate nivelurile guvernelor, inclusiv primarii, au început să acorde atenţie riscului poluării şi să acţioneze în consecinţă. Vestea bună este că vedem că din ce în ce mai multe guverne se angajează să monitorizeze şi să reducă poluarea atmosferică, acţionând mai energic în sectorul sănătate publică şi alte sectoare precum transportul, sectorul casnic şi energetic", a subliniat directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Sursa: radiochisinau.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!

Lasă un răspuns