Buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare – disponibile în format digital
Buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare vor fi disponibile în format digital. Comisia parlamentară economie, buget și finanțe a aprobat astăzi raportul unui proiect de lege în acest sens, comunică MOLDPRES.
Inițiativa legislativă va reglementa digitalizarea buletinelor de identitate, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare, precum și unele elemente privind generarea și utilizarea acestora. Respectivele documente în format digital vor fi utilizate prin intermediul aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice.
Agenția de Guvernare Electronică, cu suportul financiar al Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, lucrează la dezvoltarea aplicației, care va asigura accesul utilizatorului la toate serviciile electronice în baza identității electronice personale. Buletinul de identitate digital al cetățeanului Republicii Moldova va fi un act de identitate generat pe telefonul sau tableta titularului și va conține un set de date preluate în regim automatizat și în timp real din profilul persoanei din Registrul de stat al populației și, suplimentar, un identificator electronic (cod QR).
Proiectul va mai reglementa posibilitatea de a depune online solicitarea de înmatriculare a mijloacelor de transport și livrarea prin serviciul guvernamental de livrare (MDelivery) a certificatelor și plăcuțelor de înmatriculare. De asemenea, se propune introducerea obligației notarului de a depune, prin intermediul unui serviciu electronic, cererea de înregistrare a actului juridic autentificat sau a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente conexe bunurilor imobile.
Un alt domeniu de intervenție al proiectului îl constituie reglementările aferente extraselor din diverse registre de stat. În acest sens, se propune ca reproducerea pe hârtie sau pe alte suporturi materiale a informațiilor din registru să conțină un identificator electronic unic (cod QR, cod de bare, cod digital), care va permite verificarea electronică a autenticității documentelor.
Alte modificări legislative prevăzute se referă la posibilitatea Guvernului de a stabili costuri distincte pentru serviciile prestate electronic și cele la ghișeu; excluderea necesității prezentării obligatorii a dovezii semnăturii electronice la documentele depuse prin intermediul Programului integrat de gestionare a dosarelor, verificarea urmând a se realiza în mod automatizat; acces gratuit la toate capitolele Monitorul oficial în format electronic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!