Internațional

(De ce CHINA e principala economie a lumii) Șeful unei grupări mafiote a fost EXECUTAT

Fratele mai mic a lui Liu Han, Liu Wei, a fost, de asemenea, executat împreună cu alte trei persoane implicate în acest caz, după ce prizonierii condamnaţi s-au întâlnit cu familiile lor, anunţă Curtea Populară Intermediară din Xianning pe contul social Weibo.

Liu a fost unul dintre cei mai bogaţi 500 de oameni din China, cu o avere de 650 milioane dolari, potrivit unui clasament, publicat în septembrie de către Hurun Raportul Shanghai-based.

Acesta a apărut, de asemenea, în rapoartele mass-media Zhou Bin, fiul fostului şef chinez al Securităţii Zhou Yongkang. Liu i-a plătit lui Zhou Bin 12 milioane de yuani (1,92 milioane dolari) pentru o companie de turism Aba, Sichuan dublu decât valoarea reală, cu scopul de a menţine o relaţie cu acesta, scrie South China Morning Post citând persoane neidentificate.

Liu a fost printre 36 de persoane condamnate în luna aprilie a anului trecut, într-un proces de 17 de zile privind crime, ce includ crearea, conducerea şi aderarea la organizaţii mafiote. Alte persoane ce figurează în dosar au primit pedepse de la trei ani de închisoare.

Zilele trecute Liu Zhijun, fostul ministru al Căilor ferate din China, a fost condamnat la moarte cu suspendare, în cel mai mare proces anticorupţie din China ultimilor ani.

Tribunalul din Beijing l-a condamnat pe ministru la pedeapsa cu moarte pentru luare de mită şi abuz de putere, scrie The Guardian. Deasemenea acestuia i s-au anulat pe viaţă drepturile politice şi i s-a confiscat şi averea dobândită ilegal. Liu este acuzat că între 1986 şi 2011 a primit mită în valoare de circa 10 milioane de dolari şi s-a folosit de poziţia pe care o ocupa pentru a promova 11 angajaţi.

Liu a devenit ministrul Căilor Ferate în 2003 şi a condus un program de investiţii de milioane de dolari. A fost demis în februarie 2011, după ce autorităţile au lansat o investigaţie în cadrul căreia acesta era acuzat de „grave abateri disciplinare“.

Reţeaua de căi ferate chineze, cea mai extinsă din lume, a fost ţinta a numeroase scandaluri referitoare mai ales la siguranţa transportului feroviar, în contextul în care, în iulie 2011, coliziunea a două trenuri de mare viteză din ţară a fost o adevărată tragedie.

sursă: bloomberg.com

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *