Economie

DOC. R. Moldova va împrumuta 75,7 milioane de euro de la Guvernul francez pentru a moderniza segmentul de cale ferată Chișinău-Ungheni

Segmentul de cale ferată Chișinău-Ungheni, cu o lungime de 107 km, va fi modernizat cu sprijinul guvernului francez. În acest sens, Guvernul Republicii Moldova a aprobat, în cadrul ședinței de miercuri, 26 aprilie, inițierea negocierilor asupra proiectului Protocolului financiar dintre cele două state, transmite Ziarul de Gardă.

Astfel, potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), documentul prevede acordarea unui împrumut de 75,7 milioane de euro din partea Guvernului francez, care va completa pachetul de 33 de milioane de euro împrumut și 30 de milioane de euro grant, oferite de Comisia Europeană, BERD și BEI, în cadrul inițiativei europene „Solidarity Lanes”.  

„Lucrările de reabilitare a sectorului Chișinău-Ungheni, care este parte a tronsonului Vălcineț-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu lungimea totală de 446 km, prevăd repararea infrastructurii, procurarea mașinilor necesare pentru mentenanța rețelei feroviare, precum și schimbarea sistemului de semnalizare”, anunță MIDR.

Potrivit autorităților, îmbunătățirea infrastructurii feroviare va spori siguranța feroviară, va crește viteza de circulație și va reduce durata curselor de transport al pasagerilor și mărfurilor. În același timp, asigurarea acestor cerințe va contribui la îmbunătățirea transportului național și internațional de pasageri, creșterea cotei de piață a serviciilor feroviare de transport de mare tonaj, reducerea gradului de uzură a drumurilor și reducerea emisiilor de carbon.

Ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, spune că „infrastructura feroviară a R. Moldova cuprinde 1 087 km de linii principale și 668 km de linii auxiliare, iar implementarea suportului francez și al celui din partea „Solidarity Lanes” va asigura reziliență căilor ferate naționale”.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


comentarii

  1. Nici prin ricoseu nu s-a pomenit de multtrambitata cale ferata tip european pe segmentul Chisinau- Ungheni. Ramane asa cum a fost ca rusii sa nu intampine dificultati cand vor veni…

    1. Deci să înțeleg eu că voi basarabenii reabilitați calea ferată cu ecartament larg (incompatibil cu cea românească și europeană cu ecartament îngust), cu bani francezi? Vai de capul meu, ce absurditate! Voi aveți nevoie de același ecartament cu România, ca să facilitați comerțul!!! Eu nici nu calc prin Republica Populară Moldova până nu instalați cale ferată cu ecartament european!!!

  2. Uăi pobedistan da ecaratament european când??? Când o zbura porcul sau când o să intrați voi în UE, nu??? Oricum ambele date sunt valabile și se vor întâmpla într-o joi, joi după Miercurea Ciuc…

  3. Cand umbli pe cioburi nu-ti mai trebuie si un arici in chiloti. Asa ca mare atentie la ecartament! Cine stie ce s-o mai intampla pana e gata; poate s-o circula cu drone. E adevarat ca la trecerea din Franta in Spania schimbarea de ecartament se face din mers (doar 30 km/h)

      1. Pai in R Moldova de Est :
        – se vorbeste o limba (ma feresc sa-i spun numele pentru a nu starni polemici inutile) romanica (lucru atestat chiar de academia de stiinte a URSS), la fel cum si in Franta si in Spania se vorbesc limbi romanice;
        – se produce si se consuma mult vin;
        – sunt multe femei frumoase,….. or mai fi si altele
        Trebuie sa fim ingaduitori cu Franta si Spania (si nu numai cu ele); sunt atat de ramase in urma pentru ca le-au lipsit din plin:
        – URSS bastion al pacii e;
        – Stalin si poporul rus / Libertate ne-au adus;
        – Puterea sovietelor + electrificare = comunism;
        – Iar steluta cea de sus/ Oare ce-o avea de spus? / Socialismul zice ea / Se cladeste-n tara mea!
        Finis coronat opus sic!

        1. Tot acolo trage „paporul” molotovenist. Spre „lumina și dezvoltarea” moscălescă. Educația „aleasă” de sorginte bolșevikă e bine înțelenită în mentalul populației și al politicienilor din RâMa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *